سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش سریع سازمان اورژانس کشور برای مقابله با سیل احتمالی

پیرو هشدار سازمان هواشناسی در رابطه با افزایش بارش و باد شدید در ۱۱ استان، سازمان اورژانس کشور به حالت آماده باش در آمد.

به گزارش   حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو هشدار سازمان هواشناسی در رابطه با افزایش بارش و باد شدید در ۱۱ استان کشور، رئیس سازمان اورژانس کشور دستور داد تا مراکز اورژانس این استانها و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای پاسخ سریع به حوادث احتمالی و رعایت اصول پیشگیرانه در حالت آماده باش باشند.

با توجه به اهمیت موضوع، امروز جلسه‌ای مجازی برای تاکید مجدد و بررسی میزان آمادگی، با دانشگاه‌های درگیر و نمایندگان سازمان انتقال خون و معاونت بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه روسای اورژانس استان‌های درگیر ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پیشگیرانه انجام شده، بر آمادگی خود برای مقابله با سیل احتمالی و کاهش صدمات ناشی از آن تاکید کردند.

رئیس سازمان اورژانس کشور، همکاری میان بخش‌های درمانی و عملیاتی با توجه به هشدار صادر شده درباره احتمال افزایش بارش‌ها و وزش باد در ۱۱ استان را ضروری دانست.

 کولیوند با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات بین مسئولان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان، گفت: در این جلسات باید خطرات بررسی شود و هر بخشی با توجه به مسئولیت‌ها آماده باشد و احتمالات را بررسی کند تا خسارت‌ها به کمترین حد برسد.

او درباره اهمیت پیشبرد برنامه ریزی شده کار‌ها در شرایط بحرانی گفت: هر جایی که با برنامه پیش رفتیم یا خسارت به حداقل رسیده یا خسارت نداشته ایم.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: همکاری بین بخشی با فرمانداران، استانداری و حتی سازمان‌های مردم نهاد که در وضع بحران می‌توانند کمک کنند، انجام شود همچنین علاوه بر آمادگی تیم‌های عملیات ویژه، باید از معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیز کمک بگیریم.

او همچنین با اشاره به وجود محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور، به ویژه در استان سیستان و بلوچستان گفت: باید بخشی از ظرفیت بیمارستان‌های این استان و استان‌های هم جوار برای مصدومان احتمالی سیل در نظرگرفته شود تا با کمبود تخت رو به رو نشویم.

کولیوند بر ارزیابی فوری بخش‌ها و اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها و نیز حفظ ارتباط با رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: دارو و تجهیزات باید در شرایطی نگهداری شود که با سیل، آسیب نبیند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.