سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معابر بافت تاریخی بافق مرمت می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق از اجرای عملیات مرمت و ساماندهی معابر تاریخی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، لیلی رنجبر رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق با بیان اینکه عملیات مرمت و ساماندهی معابر بافت تاریخی بافق با مشارکت فرمانداری انجام می‌شود، گفت: محور فرهنگی حوض رحیم، مصلی و مسجد جامع بافق، میدان خان تا حسینیه کاکامیر و محور بن بست تاریخی میدان خان در این پروژه احیاء می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق ادامه داد: با توجه به اینکه میدان خان بافق قلب تجاری و مرکز شهر بافق است، معابر متصل به این میدان، به خیابان‌های اصلی شهر می‌رسد و بدین دلیل مرمت شریان‌های متصل با بافت قدیم و جدید شهر، لازم و ضروری است.

رنجبر با بیان اینکه بازسازی محله‌های تاریخی و بافت فرسوده، کالبد شهر را کارآمدتر خواهد کرد و زندگی در آن‌ها به نحو مطلوب و بهتری استمرار پیدا می‌کند، اظهار داشت: این پروژه، کفسازی، جداره سازی، اجرای شرفی، دیوار چینی، شیب بندی کوچه ها، آوار برداری و تخلیه نخاله‌ها است.

مساحت بافت قدیمی شهر بافق ۳۰۸ هکتار است که ۲۶۴ هکتار بافت فرسوده و ۴۴ هکتار آن بافت تاریخی ارزشمند به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.