سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به سمت قله موج پنجم پیش می‌رود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونایی در خراسان رضوی به سمت قله موج پنجم کرونا پیش می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تداوم روند افزایش ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا در خراسان رضوی اشاره و گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این استان به سمت قله پنجمین موج طغیان کرونا در خراسان رضوی پیش می‌رود.

او افزود: ۹۸۰ بیمار مبتلا به کرونا هم‌اینک در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند و این تعداد همچنان در حال افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شمار مبتلایان بستری روزانه به کرونا در خراسان رضوی تاکنون به روزی ۲۹۲ نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید 


قلیان بیان کرد: شمار بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی ۲۴۵ نفر است.

او تصریح کرد: هم‌اینک روزانه حدود ۱۱ نفر از بیماران کرونایی در خراسان رضوی روزانه جان خود را از دست می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: جمعیت مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی در بخش سرپایی نیز روند افزایشی دارد بطوری که هم‌اینک نتیجه آزمایش طبی ۳۵ درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز پزشکی منتخب با علائم مشکوک در بخش سرپایی مثبت است.

قلیان اظهار کرد: وضعیت کنونی شیوع کرونا در خراسان رضوی، جدی گرفتن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از سوی عموم مردم به ویژه در موج پنجم طغیان این ویروس بسیار مهم و موکد کرده است.

او افزود: با این حال و همچنین با وجود تکرار هشدار‌ها نسبت به خطر سویه دلتای ویروس کرونا، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.