سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۱۴۹ هزار و ۹۳ نمونه گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۴۹ هزار و ۹۳ نمونه گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام و ابتلای ۴۹ هزار و ۹۲۵ نفر به کرونا قطعی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، درخصوص وضعیت شکننده خیز پیک پنجم شیوع ویروس منحوس کرونا در استان هشدار داد.

او افزود: از چند روز گذشته وارد پیک پنجم بیماری کرونا شده ایم و روز به روز به تعداد موارد سرپایی و بستری افزوده می‌شود و به نظر می‌رسد موجی که شروع شده تا اواخر مردادماه امسال ما را گرفتار خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


دکتر رحمانی اضافه کرد: در حالی که همچنان بار مراجعات ناشی از تصادفات، بیماران قلبی و عروقی به بیمارستان‌های استان بالاست، تعداد مراجعات بیماران مبتلا به کرونا و مشکوک به این بیماری رو به افزایش است.

او ادامه داد: درحال حاضر تنها وضعیت شهرستان بروجن قرمز است، اما با تداوم این روند به زودی شهرستان شهرکرد نیز وارد وضعیت قرمز می‌شود.

دکتر رحمانی گفت: تاکید‌ها همچنان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، عادی انگاری منجر به افزایش موارد ابتلا به کرونا و افزایش تعداد بیماران بستری می‌شود.

او افزود: نسبت به سه چهار هفته گذشته میزان آلودگی‌ها بیشتر و احتمال گرفتار شدن در تجمعات افزایش چشمگیر یافته است.

دکتر رحمانی اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی حداقل ۲ متری و پرهیز از برگزاری مهمانی‌ها همچنان موثرترین راه پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا محسوب می‌شود.

او ادامه داد: نتایج آزمایشات چندین بیمار مشکوک به کرونا نوع دلتا موسوم به کرونای هندی مثبت اعلام و وجود این نوع ویروس در استان به اثبات رسید.

دکتر رحمانی گفت: از آنجایی که در حال حاضر ابتلا به کرونا ترکیبی و هم از نوع وهان چین و هم دلتا است، نگرانی‌ها افزایش و زنگ خطر کرونا در استان به صدا درآمده است.

او افزود: با ساده انگاری‌ها و کاهش توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هفته‌های سختی را در پیش رو خواهیم داشت.

دکتر رحمانی اضافه کرد: با رعایت ۶۰ تا ۷۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی در موج‌های قبلی شیوع کرونا، روزانه ۱۰ فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت می‌رسید، این درحالی است که کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نگرانی‌ها از سخت‌تر شدن روز‌های پیش رو را افزایش می‌دهد.

او در پایان گفت: امید است، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با ایجاد فاصله و تاخیر در شیوع بیماری کرونا و به کمک واکسیناسیون بتوان شرایط را کنترل کرد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.