سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۱۰۰ درصدی ذخایر آبی خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: اکنون میزان ذخایر آبی سد‌های خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون فقط ۳۵ درصد از مخازن سد‌های خراسان رضوی آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد بود.

او افزود: در شرایط کنونی ۶۵ درصد از ذخایر سد‌های خراسان رضوی خالی از آب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون ۹۳ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان رضوی وارد شده است و اکنون حجم کلی آب ذخیره شده در سد‌های استان ۵۵۱ میلیون متر مکعب است که این میزان در سال گذشته هزار و ۵۷۲ میلیون متر مکعب بوده است.


بیشتر بخوانید



علایی مجموع حجم ذخیره آب سد‌های بزرگ و در حال بهره‌برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب اعلام و بیان کرد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

او با بیان این که ۳۴ درصد از ذخیره سد دوستی آب دارد و ۶۶ درصد آن خالی از آب است تصریح کرد: میزان ذخیره آب سد دوستی در مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد بوده است.

 

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.