سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار علوم پزشکی:

میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس به زیر ۶۰ درصد رسیده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس به زیر ۶۰ درصد رسیده است که همین عامل می‌تواند منجر به وقوع فاجعه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر سید روح الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز درخصوص آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان از ابتدای شیوع تا امروز بیست و دوم تیر، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۶ هزار و ۹۳۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۹۰ هزار و ۲۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۸ هزار و ۵۵۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۷۲۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۰۹ هزار و ۷۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر حسینی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، گفت: هم اکنون هزار و ۹۳۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از بهبودی ۲۷۶ هزار و ۸۷۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول با اعلام جان باختن ۱۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴ هزار و ۹۱۶ نفر اعلام کرد.

او تصریح کرد: با ابراز تاسف از روند افزایشی مبتلایان در روز‌های اخیر، در خصوص سهل انگاری و رعایت نکردن محدودیت‌های اعمال شده همانند استفاده نکردن از ماسک و پرهیز نکردن از حضور در تجمعات از سوی برخی افراد هشدار داد و افزود: در روز‌های اخیر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به زیر ۶۰ درصد رسیده است که همین عامل می‌تواند منجر به وقوع فاجعه شود.

این مقام مسئول از مردم استان خواست تا به صورت جدی‌تر نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران و پرهیز از دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی اقدام کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.