سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال چشمگیر مشهدی ها از واکسینه شدن در ارمنستان

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر و خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون در ایران به کندی انجام می‌شود و مردم مشهد برای حفظ سلامتی خود برای تزریق واکسن به ارمنستان سفر می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید فرقانی سخنگوی انجمن صنفی دفاتر و خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص اقبال مردم مشهد در سفر به ارمنستان گفت: پرواز مستقیم از مشهد به ارمنستان نداریم و کسانی‌که متقاضی سفر به این کشور هستند ابتدا به تهران رفته و سپس به ارمنستان سفر می‌کنند.

او با اشاره به تقاضای سفر شهروندان مشهدی به ارمنستان به دلیل واکسن کرونا و هزینه یک تور مسافرتی به ارمنستان افزود: هزینه یک تور مسافرتی از مشهد به ارمنستان از ۸ میلیون تومان آغاز می‌شود و تا ۲۰ میلیون تومان ادامه دارد.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر و خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی تبلیغ تور واکسن را ممنوع کرده، اما در این روز‌ها مشخص است که تور‌های ارمنستان برای تزریق واکسن  و تبلیغات این تور‌ها نیز از سوی مردم انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


فرقانی بیان کرد: پیش از ارمنستان، کشور امارت نیز واکسیناسیون کرونا را برای گردشگران انجام می‌داد که در حال حاضر منتفی شده است.

او تصریح کرد: در تور‌ها اسمی از واکسن برده نمی‌شود و مردم در قالب یک تور مسافرتی به ارمنستان سفر می‌کنند؛ به صورت قانونی نیز هیچ اهرمی برای برخورد با این تور‌ها وجود ندارد.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر و خدمات مسافرتی خراسان رضوی تاکید کرد: مردم به سفر می‌روند و در کنار آن نیز واکسن خود را تزریق می‌کنند، مگر اینکه یک تور مسافرتی صرفا با نام واکسن کرونا تبلیغات انجام دهد که وزارت میراث فرهنگی با آن برخورد خواهد کرد.

فرقانی در واکنش به اظهار نظر برخی از مسئولان وزارت بهداشت که در ارمنستان واکسن تاریخ مصرف گذشته به مردم ایران تزریق می‌شود، اظهار کرد: اینکه می‌گویند کشور ارمنستان از واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کند صحت ندارد؛ این کشور تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی واکسیناسیون را انجام می‌دهد.

او افزود:  عملیات واکسیناسیون به کندی انجام می‌شود و مردم مشهد به دنبال حفظ امنیت و سلامتی خود هستند و به همین دلیل برای تزریق واکسن به کشور‌های دیگر روی می‌آورند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر و خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: وزارت بهداشت ظرفیت ۴۰ درصدی را برای پرواز‌ها تحمیل کرده است.

فرقانی با طرح این سوال که آیا یک پرواز که یک تا دو ساعت زمان می‌برد، خطر شیوع کرونا را بیشتر می‌کند یا تجمع در صف‌های طولانی خرید کالا، بیان کرد: هنوز شرایط دفاتر خدمات مسافرتی بهتر نشده و شاید وضعیت  بدتر شود؛ این سیاست نادرستی است که تنها سفر را عامل انتشار ویروس کرونا بدانیم.

انتهای پیام//ف.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.