سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش درجنگل‌های بلوط روستای هنجیران شعله ور شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: ۲ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط روستای هنجیران مریوان از دیروز اتفاق افتاده که از ساعاتی قبل دوباره شعله‌ور شده است..

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  آزاد نامداری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان اظهار داشت: ۲ تیم از کارکنان یگان حفاظت اداره منابع طبیعی مریوان به همراه انجمن‌های زیست محیطی و مردم روستا در حال اطفای آتش هستند.

نامداری افزود: این منطقه دیروز هم دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش چند ساعته مهار شد، ولی از ساعتی قبل با سرازیر شدن کنده‌های زغال از مناطق بالادستی دوباره دچار آتش سوزی شده است.

او  با بیان اینکه شدت آتش سوزی به اندازه محدوده روستا‌های دوله بید و دره وران نیست، افزود: این آتش سوزی در جنگل‌های بلوط است و تعداد کمی بنه نیز در مناطق تحت سیطره آتش وجود دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان افزود: حدود ۱۰ روز قبل هم طی پنج فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط این شهرستان ۴۲۳ هکتار دچار آتش سوزی شد که با کمک بالگرد مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اطفای حریق بصورت کامل انجام گرفت.

جنگل‌های کردستان که بخشی از جنگل‌های غرب کشور را تشکیل می‌دهد بیشتر اطراف شهر‌های بانه و مریوان واقع شده و بعد از جنگل‌های شمال کشور در رتبه دوم اهمیت قرار دارند.

شهرستان مرزی مریوان فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اتش سوزی ، جنگل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.