سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از کمبود آب تا آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: کمبود آب در البرز، کشاورزان را به سمت آبیاری با فاضلاب کشانده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: معضل آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب در استان البرز  که بخش عمده آن در مناطقی مثل ماهدشت و هشتگرد است همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص کشاورزی با فاضلاب مسئولیت مستقیم دارند و تاکنون چندین جلسه درباره این معضل برگزار کرده‌اند، اما مهم این است که جلسات خروجی داشته باشد.

حکیمی در خصوص آبیاری با فاضلاب و تولید محصولات ناسالم گفت: یکی از وظایف علوم پزشکی بررسی همین موضوع به خصوص وجود فلزات سنگین در محصولات تولید شده است.

او  با بیان اینکه آبیاری با فاضلاب در استان البرز به دلیل در دسترس بودن فاضلاب و فراهم بودن زمینه تخلف انجام می شود، افزود: این مسئله باعث شده است برخی که قبلاً کشاورزی نمی‌کردند با در دسترس قرار گرفتن فاضلاب به کشاورزی با فاضلاب بپردازند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: عده‌ای هم از قبل کشاورزی می‌کرده‌اند و اکنون با کمبود آب مواجه شده و به کشت با فاضلاب روی آورده‌اند.

حکیمی افزود: برخی از کشاورزان هم آب در اختیار دارند، اما فاضلاب به سمت کانال‌های آب اراضی آن‌ها سرازیر می‌شود و با آب سالم مخلوط می شود.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.