سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت تیم های دامپزشکی فهرج بر ذبح دام در عید قربان

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: ۲ تیم دامپزشکی در روز عید قربان بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در فهرج به صورت رایگان نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی بماندشتی، رئیس شبکه دامپزشکی فهرج با بیان اینکه به منظور رفاه حال شهروندان، حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عمومی، شبکه دامپزشکی فهرج در روز عید قربان آماده خدمت رسانی به همشهریان در قالب یک تیم ثابت مستقر در شبکه دامپزشکی و یک تیم سیار در سطح شهر است، گفت: شماره تلفن ۴۴۲۸۱۰۰۸ آماده پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌ها و گزارشات مردمی است.

او  افزود: احتمال دارد دامی که مردم برای قربانی خریداری می‌کنند و آن را به منزل می‌برند در بدن خود کنه داشته باشد که ورود این کنه‌ها به منازل و گزش افراد می‌تواند منجر به انتقال تب کریمه کنگو شود؛ بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم که از بردن دام و ذبح آن در منازل خودداری کنند؛  زیرا ممکن است دام آلوده باشد و هنگام ذبح کسانی که در ارتباط با آن هستند، نیز آلوده شوند.

بماندشتی با بیان اینکه از جمله مخاطرات کشتار دام‌های قربانی در خارج از کشتارگاه، احتمال ابتلای شهروندان به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، تصریح کرد: امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا، عملیات‌های نظارت و بازرسی بر ذبح بهداشتی دام‌های قربانی با هدف کاهش احتمال انتقال بیماری‌های مشترک و نیز پیشگیری از انتشار بیماری کرونا، سختگیرانه‌تر از سال‌های گذشته انجام می‌شود.

او با اشاره به فعالیت کشتارگاه دام بم در عید سعید قربان از شهروندان خواست:  دام‌های خود را برای  قربانی به کشتارگاه دام بم منتقل کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج با بیان اینکه نشانه‌های ظاهری دام نقش مهمی در شناسایی دام سالم دارد، گفت: خریداران دام از خرید دام‌هایی با نشانه‌های لاغری، پشم بلند و ژولیده، مخاط زرد، کچلی و اسهال خودداری کنند و تنها از مراکز مورد تائید اداره دامپزشکی اقدام به خرید دام کنند.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.