سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار نماینده قطر در طرح بازسازی غزه با یحیی السنوار

نماینده قطر در طرح بازسازی غزه با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این باریکه دیدار و درباره تثبیت آتش‌بس گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمد العمادی، نماینده قطر در طرح بازسازی غزه با یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در این باریکه دیدار و درباره تثبیت آتش‌بس و جلوگیری از وقوع جنگ جدید گفتگو کرد.

او در این دیدار تاکید کرد: قطر با همکاری برخی طرف‌های دیگر در تلاش برای تثبیت آتش‌بس در غزه و جلوگیری از وقوع جنگی دیگر در این منطقه است.

العمادی همچنین بر اصرار و پافشاری قطر بر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و بر حمایت کشورش از فلسطینیان تاکید کرد.

او در این دیدار علاوه بر بررسی اوضاع سیاسی و آخرین تحولات فلسطین، ابراز امیدواری کرد پس از جنگ اخیر در غزه، آرامش در اراضی فلسطینی حاکم شود.

از سوی دیگر، یحیی السنوار نیز تاکید کرد که کمک‌های سخاوتمندانه قطر به ملت فلسطین، بیانگر عمق روابط این کشور با فلسطین و موضع ثابت آن در حمایت از مسئله فلسطین است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه به تشریح آخرین تحولات فلسطین و تلاش‌های صورت گرفته برای تثبیت‌آتش بس و لغو محاصره غزه و پیامد‌های خطرناک ادامه محاصره پرداخت و اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی بر ضرورت اجرای تفاهمات آتش‌بس، بازگشایی گذرگاه‌ها و ارائه تسهیلات لازم به فلسطینیان تاکید دارند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.