سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خبر داد:

آغاز نوبت گیری سنجش نوآموزان پیش دبستانی از هفته آینده

حسینی از آغاز نوبت گیری برای سنجش سلامت نوآموزان پیش‌دبستانی در سامانه پادا از هفته آینده خبر داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از نوبت‌گیری ۴۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا ۲۰ تیر خبر داد و  گفت: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۲۰ روز گذشته است و در این مدت ۶۱۵ هزار و ۳۷۴ نوآموز بدو ورود به دبستان نوبت گیری کردند که از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۲۹۵ نوآموز بدو ورود به دبستان بر اساس نوبت ارزیابی شده اند.

او افزود: استان‌های خراسان شمالی، مرکزی، ایلام، چهارمحال بختیاری، بوشهر، قم، کرمانشاه قزوین، زنجان و سمنان به ترتیب بیشترین درصد نوبت‌گیری نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را تاکنون داشته‌اند.

حسینی گفت: استان‌های کردستان، همدان، اردبیل، گلستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر، خوزستان، لرستان، مرکزی و خراسان شمالی نیز به ترتیب بیشترین درصد سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش را داشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در سال جاری علاوه بر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش‌دبستانی نیز هدف‌گذاری شده است، گفت: ثبت نام نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان، از اوایل هفته در سامانه پادا آغاز شده است و از شنبه هفته آینده با فعال شدن اطلاعات برای مدیران مراکز پیش دبستانی، نوبت گیری نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش آغاز خواهد شد.

حسینی در ادامه گفت: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامه‌های سنجش در سال جاری است و در ۵ استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان به‌صورت پایلوت انجام خواهد شد.

او افزود: سنجش شایستگی‌های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان، با همت معاونت سلامت و تربیت‌بدنی، سنجش پردازش‌های شنیداری و غربالگری نارسایی خوانایی از دیگر اقدامات برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۰۸:۰۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بیماری کروناهای مختلف و دلتا پلاس هم همین رنجها و درد های ریوی را و دیگر درد و رنجها و بیماریهای مختلف دیگر را به کودکان و نوجوانان و جوانان سریعا انتقال می دهد و شما مسئولان بی مسئولیت مدام می گویید می خواهید مدارس آموزش و پرورش را باز گشایی کنید با این وضعیت وخیم شیوع همگیری کرونایی کشنده درد و رنج آور اگر حتی یک کودک و نوجوان و جوان در مدارس و دانشگاها کرونا بگیرند مقصر 100% درصدیش شما مسئولان بی خرد بی مسئولیت عشق ریاست و جاه و مقام هستید و حق الناس گریبانتان را خواهد گرفت آموزش و پرورش مدارس و دانشگاها باید تا رفع کامل ویروسهای مختلف کرونا و دلتا پلاس در فضای مجازی و از طریق تلویزیون برگذار شود امتحانات نهایشون رو هم که دارید حضوری برگذار می کنید انقدر ملت را اذیت و آزار ندهید انقدر به ملت استرس و شک و نگرانی وارد نکنید اگر خدای نکرده اتفاق غیر قابل جبرانی برای حتی یک نفر در مدارس و دانشگاه ها رخ دهد شما نمی توانید با یک عذرخواهی معمولی داغ مردم را سرد کنید پروتکلها و دستورالعملهای بهداشتیتون هم بدرد اماکن شلوغی همچون مدارس و دانشگاها نمی خورد و جوابگو نیست و کنترلشان بسیار مشکل است . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه آزاده اندیشانه دور اندیشانه پیشگیرانه عادلانه مومنانه خداپسندانه .