سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت استان اصفهان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در مجموع بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان در یک سال اخیر در بخش صنعت استان اصفهان سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صرف راه‌اندازی ۵۶۰ واحد تولیدی و صنعتی شده است.

او ادامه داد: با وجود محدودیت‌ها، تحریم‌ها و کرونا با فعال شدن این واحد‌های تولیدی و صنعتی برای ۱۲ هزار و ۵۶۰ نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت بالایی برای کار، فعالیت و تلاش در استان اصفهان وجود دارد اظهار کرد: در یکسال اخیر ۵۶۰ فقره پروانه  بهره برداری صنعتی در این استان صادر شده است.

۱۸۸ واحد صنعتی راکد استان اصفهان به چرخه تولید بازگشتند

موفق گفت:۱۸۸ واحد از مجموع ۴۵۳ واحد تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل در این استان سال گذشته در راستای کمک به جهش تولید به چرخه فعالیت بازگشتند.

او افزود:بیش از ۳۰۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۹ برای برطرف کردن مشکلات تامین اجتماعی، امور مالیاتی، بانکی، شهرک‌های صنعتی و زیرساخت‌های تولید در استان اصفهان برگزار شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: این استان در ۲ سال گذشته رتبه اول جذب تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید را در کشور به‌دست آورد و ۹۰ درصد تسهیلاتی که در قالب این تبصره به واحد‌های تولیدی ارائه شده در قالب سرمایه در گردش و ۱۰ درصد سرمایه ثابت بوده است.

او با بیان اینکه از بانک‌ها تقاضا داریم که سرمایه ثابت طرح‌ها را تامین کنند خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار طرح در دست اجرا در این استان وجود دارد که برای تامین، تکمیل و تعمیر ماشین آلات خود نیاز به تسهیلات بانکی دارند.
رشد ۸۰ درصدی صادرات اصفهان در سه ماهه نخست ۱۴۰۰
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: میزان صادرات استان در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۰ درصد و صادرات در کل کشور حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه  حجم صادرات سال گذشته از این استان بیش از ۲ میلیارد دلار بوده است ابراز امیدواری کرد که در امسال بتوانیم کسری و کمبود‌ها را جبران کنیم تا افزایش قابل توجهی را در استان داشته باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: حفظ وضعیت واحد‌های موجود برای تولید، فراهم کردن شرایط تامین مواد اولیه، تامین نیاز ماشین آلات و تکمیل تجهیزات صنعتی واحد‌های تولیدی از خارج کشور با ثبت سفارش و معافیت‌های گمرکی، تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت این واحد‌ها و از همه مهمتر طرح‌های در دست اجرای بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به‌عنوان افق آینده صنعتی در این استان پیش بینی شده است.

او افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰ طرح بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان اصفهان وجود دارد که مراحل خرید زمین، دیواری کشی، احداث سوله و برق، آب و گاز نصب شده و برای خرید ماشین آلات نیازمند وام هستند.

موفق با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" تاکید کرد: پیگیری‌های لازم برای ورود این طرح‌ها به مدار تولید با رعایت ملاحظات زیست محیطی در حال انجام است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.