سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خودرو‌های خارجی ارزان می‌شوند؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در این گفتگو به پیش بینی وضعیت بازار خودرو‌های خارجی پرداخت.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت بازار خودروهای خارجی و پیش بینی افزایش یا کاهش قیمت خودرو، گفت: با وجود اینکه دلار در کانال ۲۰ هزار تومان قرار دارد، حتی اگر واردات هم آزاد شود، قیمت خودرو‌های خارجی کاهش پیدا نمی‌کند.

دادفر با بیان اینکه مسئولان به دنبال احیای مذاکرات برجامی هستند که با احیای آن واردات خودرو آزاد و دلار ارزان خواهد شد، گفت: اگر مذاکرات برجامی احیا شود می توان امیدوار بود که واردات خودرو آزاد شود اما در مورد قیمت خودروها در بعد از آزادسازی واردات نمی توان نظری داد و بعید است قیمت ها کاهش یابد. 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه ارزانی در خصوص قیمت در راه نخواهد بود، گفت: آزادسازی واردات باعث می شود خودروهای خارجی در کشور تردد کنند و تاثیری در قیمت آنها نخواهد داشت. تا قبل از اینکه واردات خودرو ممنوع شود بیش از  ۱۸ هزار نفر در بخش تجارت و خدمات بازرگانی و فروش خودرو‌های خارجی مشغول به فعالیت بودند.

او ادامه داد: پس از اینکه واردات ممنوع شد اکنون این اشتغال به ۲ هزار نفر رسیده است و ۱۶ هزار نفر در این حوزه بر اساس سیاست‌های دولت دوازدهم بیکار شدند.


بیشتر بخوانید


دادفر با اشاره به آزادسازی خودرو‌های مانده در گمرک و تعیین تکلیف آنها، بیان کرد: سال  ۹۷ بود که واردات خودرو ممنوع اعلام شد که در ۱۳۹۷/۱۰/۱۶، ۶ هزار و ۶۵۲ خودرو در گمرکات بودند که در ۱۳۹۷/۱۱/۲۹ حدود ۲ هزار و ۸۵۹ خودرو ترخیص شدند. تا قبل از ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ حدود ۱۰۰ دستگاه با قدرت موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی در گمرکات موجود بود که هزار و ۸۹ پرونده آن در حال رسیدگی است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: ۸۲ دستگاه مانده در گمرکات سفارش آمریکاست که ۹ درصد آن‌ها بالای ۲۵۰۰ سی سی است و ۵۱ خودرو اظهار شده در گمرکات موجود است. اکنون ۹۲۸ خودرو در گمرکات داریم که ثبت سفارش نشده اند.  

او با اشاره به بحث خودرو‌های متعلق به اموال تملیکی، گفت: سال گذشته حدود ۸۰۰ دستگاه به سازمان اموال تملیکی تعلق گرفت که برخی از آن‌ها  شامل تویوتا پریوس، رنو بود که به فروش گذاشته شد. سال گذشته این خودرو‌ها با حکم قضایی فروخته شد.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
چرا واردات خودرو آزاد نمیکند اکثر ماشین ها با عمر نزدیک به ۲۰سال است کسی توانایی خرید ندارد ماشین را دولت از رانت خارج کند ارزان میشود حتی جایزه هم میدهن
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
وای نگو نگو نگو ذوق مرگ می شویم
ارزانی چه کلمه بی معنی است در فرهنگ لغت فارسی
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
واردات خودرو آزاد کنید
خودروهای فرسوده را از شهرها جمع کنید
خیابانها به پارکینگ ماشینهای فرسوده تبدیل شده
خودروهای خارجی جایگزین ماشینهای فرسوده کنید
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
یعنی چی مگه میشه دلار ارزان شود واردات ماشین بیشتر شه ولی قیمتش کاهش پیدا نکنه .خوب پس اگه ارزان تر نشه چه فایده داره برامردم
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ما پرایدش رو هم نمیبینیم اینا چیه میزاری
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
قرار نبوده و نیست که قشر ضعیف مردم نفعی ببرند، خودروهای خارجی لاکچری ویژه آقازاده ها و اختلاسگرانی که خودروهای داخلی در شان آنها نیست با قیمت نجومی وارد خواهد شد، ملت عزیز و همیشه در صحنه هم برای خرید خودروهای بنجل داخلی و قیمت بالا می تونن در قرعه کشی شرکت کنند
حسن کاشانی فرد
۲۱:۳۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
سلام این خودرو های خارجی وارد شده همش
قسمت آقازاده ها میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
این آقا حرف حقیقت رو زد یعنی توی مملکت به هر بهونه ای قیمت‌ها رو افزایش میدن ولی هیچ چیزی باعث کم شدن قیمت نمیشه حتی الان که ذلار مدت زیادیه از ٣٢هزارتومن فاصله گرفته.
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
چقدر ارزان!؟! یک میلیون ده میلیون!؟! یا200 500 میلیون! ؟!
شما فعلا خودروهای بی کیفیت خود راارزان کنید تامردم بدبخت شده، بتونن بخرن!؟! قیمتها رابه قبل ازحبابها، یعنی سال 96 برسونید!؟!
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اگر کفتارها اجازه بدهند همه چیز ارزان میشه
جمشید
۱۷:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ورود خودروهای خارجی دست دوم و تمیز را ازاد نمایید٬ مردم را اینقدر زجر و اذار ندهید٬ جز اینکه اب به اسیاب نتانیاهو بریزید این مردم اذاری و فشارها اثر دیگری نخواهد داشت.
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دروغ شاخ دار به این میگن... وقتی واردات خودرو آزاد بشه ودلار پائین بیاد خودرو خارجی 30تا 40درصد افت میکنه تمام حرف مسئولان با اهداف دیگری پاسخ داده میشه که منافع آدماشون رو حفظ کنن
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
خودرو با ارز چهارهزار و دویستی وارد میشه و متناسب با ارز آزاد به فروخته میشه!!!
عبدالهی
۱۶:۰۱ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بازار ایران نیازمند دهها ملیون خودرو در سال است که باید با واردات جبران شود.
این تولید آن ک نه جوابگوی ملت است و نه جوابگوی نوسازی ناوگان شخصی و خصوصی و دولتی ایران.
مدافع حرم
۱۵:۱۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
دولت باید جلوی واردات کالای خارجی ارز بر را بشدت تمام بگیرد و برای وارد کننده ها مجازات سنگین در نظر بگیرد ...
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ارزون نکنین میگم هلیا بیاد !!!!!!!!
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
اگه بگند خودرو خارجی ارزان می شود خوب هیچ کی دیگه نمی ره سراغ لگن های تولید سایپا و ایران خودرو. همه دست شون تو یه کاسه است.
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ابدا!
کوتاه و لازم بخواندن این مقاله نیست.
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۳ تير ۱۴۰۰
یکی به این بگه شما عرضه دارید قدرت خرید مردم رو ببرید بالا
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آقا بحث ماشین یه بحث بیخود هست از این خودروسازهای بدرد نخور سود میبره واسه همین هنوز سرپا هستن. امکانات بدید بنده براتون خودرو با قیمت پراید می‌سازم با کیفیت 10 برابر بهتر و ایمن تر.
ماشین اگه یه لیتر اضافه بسوزونه بهتره تا چند نفر رو به کشتن بده.یعنی یه کم مقاوم سازی ایمنی رو افزایش میده.

فیلم بازی کردن کافیه.
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
هزار نفر در بخش تجارت و خدمات بازرگانی و فروش خودرو‌های خارجی مشغول به فعالیت بودند.!
یعنی دلال بودند و کارشون افزایش قیمت ها بود مثل دلالان حاضر در نمایشگاه های اتومبیل که خودرو را مفت میخرند و با کمی چاشنی شایعه و سوء استفاده از ترس مردم به قیمت های بسیار بالاتر می فروشند.
رضا
۱۳:۲۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
کسی نمیگه ماستم ترشه،،،،خودش دبیر وارد کننده هاست بیاد بگه کاهش پیدا کنه؟؟؟؟برین از کسی دیگه بپرسین
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
درتمام دنیا اگر مافیای خودرو نباشد درایران مافیای خودرو سازان و واردکنندگان همیشه بوده و هست
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
هر موقع پراید شد ۹ میلیون خودرو خارجی هم ارزان میشود
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
این دوستان باید به این سوال جواب بدن که چرا به راحتی آب خوردن خودرو وارداتی دهها برابرگرون میشه ولی حتی اگه به گفته خودشون دلار ارزون بشه و واردات خودرو آزاد بشه ارزونی در کار نیست.چه کسانی از ارزون شدن خودرو خارجی ناراحتن؟!
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
مردم کشور رو‌مجبور به خرید ماشینی میکنن برای پر شد جیب عده ای به اسم تولید داخل و در کشورهای همسایه مردم با کمترین تعرفه کم ضررترین و بروز ترین ماشین سوار میشن ، و وقتی چهره خیابانهای شهرو میبینی یاده دهه ۸۰ میلادی میوفتی ، حالا بماند بلاد کفر ماشین با کمترین ربا قسطی میدن
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
تعرفه واردات را منطقی کنید اجازه واردات بدهید حتی ماشین کار کرده آن وقت خواهیم دید که قیمتها کاملا پایین می آید
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
هیچی وقت هیچ چی ارزون نمیشه
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ایکاش زمانی بیاید ما هم مثل کشورهای دیگر حضور بهترین برندهای خودرو جهان را در کشورمان ببینیم . آیا ما لایق سوار شدن بر یک خودروی خوب نیستیم ؟ وقتی خودرو ساز دزد هست و انگیزه ای برای پیشرفت ندارد ، گناه ما چیست ؟ تا کی باید صبر کنیم ؟ آیا این همه سال صبر کردیم کافی نیست ؟ آیا این ماشینها با این قیمت منصفانه است ؟ آیا خود شما این ماشینها را سوار می شوید ؟ ...... ای خدایی که صبرت تمامی ندارد ، این خودرو سازی ها را در زمین فرو ببر . آمین
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
عدالتی وجود ندارد
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۳ تير ۱۴۰۰
ارزانی یعنی با ارزش شدن ریال یعنی با حقوقت اینماه اگر میتونی 10 تا کالا بخری ماه بعد بتونی همون 10 کالا+ کالای بیشتر خرید کنی
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
جناب آقای دادفر تا زمانی که جنابعالی و امثالهم در راس امور هستید وضعیت کشور نه تنها خوب نخواهد شد بلکه مثل روز روشن است که بد تر هم خواهد شد . این را ما میدانیم ، می سوزیم و می سازیم . ولی این را هم می دانم که ظلم ممکن هست سالها طول بکشد اما پایدار نیست و سرانجام با کله به زمین خواهد خورد . اما آقای دادفر می خواهم یک حساب سرانگشتی به شما بدهم تا اگر نمی دانید بدانید که شما هیچ چی نمی دانید و یاد بگیرید . تویوتا راو 4 32000 دلار قیمتش هست . اگر 100 درصد تعرفه گمرکی هم بهش اضافه کنی می شود 64000 دلار . با هر دلار 24000تومان قیمت یک تویوتا می شود یک میلیارد و پانصد هزار تومان در حالی که الان در ایران فروخته می شود به دو میلیارد و دویست هزار تومان . در یک کشور اسلامی یک ماشین کشور کافر به سه برابر فروخته می شود . گرانفروشی حرام است . ربا حرام است . رانت حرام است . پارتی بازی حرام است . اما با وجود امثالهم می شود ، حلال . چرا ؟ نمی دانم !!!
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۳ تير ۱۴۰۰
افرین حقیقت را گفتی0
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
براااااااااااوووووو
ارسلان
۱۵:۳۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
احسنت
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بزک نمیر بهار میاد کمپزه با خیار میاد
عباس بینایی
۱۹:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۰
آقای محترم که دستت در جیب دوستان وارد کننده وتولید کننده است واز آنها تامین معاش سفرهای خارجی وتفریح در می‌آوری حداقل مردم بیسواد فرض نکن وقتی دلار واردات آزاد بشود هرچیزی قیمتش می‌شکند
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
معلومه ..همکاره ...دادفری