سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه لبنان

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد اعضای اتحادیه اروپا به توافق رسیده‌اند که تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات لبنانی به تصویب برسانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد اعضای اتحادیه اروپا به توافق رسیده‌اند تا چارچوبی را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مقامات لبنان تا پایان ماه ژوئیه تصویب کنند.

لودریان در ادامه ادعا کرد: هدف از این تحریم‌ها ایجاد مکانیزمی برای تحت فشار قرار دادن مقامات لبنان برای تشکیل یک دولت پایدار و آغاز اصلاحات است.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز این تحریم‌ها را تایید و ادعا کرد: این تصمیم اتحادیه برای ایجاد فشار علیه کسانی است که راه حل‌های سیاسی برای بحران لبنان را تضعیف می‌کنند.

بورل در ادامه مدعی شد: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه برخی از افراد در لبنان به دلیل اقدامات آن‌هاست و بر ضد جامعه لبنان نیست!

چندی پیش حسان دیاب، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرده بود: لبنان در آستانه فاجعه است و هنگامی که این مسئله رخ دهد، پیامد‌های آن در خارج از کشور طنین انداز خواهد شد. لبنان در حال عبور از تونلی تاریک است و بحران به مرز فاجعه رسیده است.

ظهر امروز نیز یک نماینده پارلمان لبنان که از شخصیت‌های نزدیک به الحریری توصیف می‌شود، اعلام کرد: نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه در حال رصد تحولات سیاسی و شکاف در بن‌بست به وجود آمده برای تشکیل دولت است، اما تاکنون تحول مثبتی دیده نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۲ تير ۱۴۰۰
چشمم روشن.مردم لبنان دارو به سختی پیدا می کنند.بنزین در لبنان نایاب شده مردم لبنان به خاطر تحریم های ظالمانه و مقامات غربزده در سختی زندگی می کنند.و این است حقوق بشر کدخدایی و غربی!