سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطرح شد؛

پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات سؤالات کنکور ١۴٠٠

ملکی گفت: پیشنهاد می‌دهیم کارگروهی شامل کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش برای بررسی مشکلات سوالات کنکور 1400 تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص جزئیات اشکالات در کنکور ۱۴۰۰ اظهار کرد:در سه گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی جمعا ۱۰۵ سوال به داوطلبان ارائه شده است، ۱۰ سوال خارج از کتاب درسی و قسمت‌های حذف شده کتاب است که حدود ۱۰ درصد سوالات را تشکیل می‌دهد.

او ادامه داد: ۲۸ سوال در آزمون سراسری ۱۴۰۰ عدم تطابق با اهداف آموزشی کتاب درسی دارد که حدود ۲۷ درصد سوالات را به خود اختصاص می‌دهد.

او افزود: یک سوال در این آزمون اشتباه بود که حدود یک درصد می‌شود.۳ سوال بدون پاسخ گزینه صحیح بود که ۳ درصد از سوالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهد،  جمعا ۴۲ سوال دارای اشکال است یعنی ۴۱ درصد از کل سوالات ارائه شده در کنکور را شامل می‌شود.

ملکی در خصوص اعلام این آمار به سازمان سنجش گفت:طی نامه‌ای به طور کلی مطرح کردیم که سوالات دچار اشکالاتی است و موجب اعتراض دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: پیشنهاد می‌دهیم کارگروهی تشکیل شود که کارشناسان ما و سازمان سنجش حضور داشته باشند و در یک فضای علمی و عینی این مشکل را بررسی کنند، به هر جمع بندی که رسیدند همان نتیجه را سازمان سنجش مبنای تصمیم گیری قرار دهد.


بیشتر بخوانید

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۳ تير ۱۴۰۰
باسلام این بازی روانی بین مسولین اموزش وپرورش وسازمان سنجش کی می خواهد به سرانجام برسد یک هقته بعد اسامی قبول شدگان را سازمان سنجش بابوق وکرونا دستپخت خود وکنکور مهندسی شده خود جهت اعلام رتبه های اقا زاده ها وخانم زاده و....اعلام خواهد پس کی رسیدگی خواهد شد به به سوالات فضایی گروه علوم تجربی چرا اینقدر با جوانان مشکل دارند ایا سازمان به اصطلاح سنجش ازامار جوانان جهت ادامه ا
تحصیل در رشته های پزشکی و....به کشورهای دیگر می روند اطلاع دارد چرا اینقدر ظلم میکنند
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۲ تير ۱۴۰۰
اگر پارسال اعتراض می کردین.امسال اینطور نمی شد .نوشداروی و پس از مرگ سهراب آمدی
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ممنون آقای ملکی