سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید معاون سیما بر ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری

معاون سیما گفت: با توجه به راهکار‌های سیاستی افزایش جمعیت در کشور، رسانه ملی براساس وظیفه ذاتی، مسئولیت مضاعفی دارد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، دکتر حمید شاه آبادی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با توجه به شرایط کشور، شعار فرزند کمتر زندگی بهتر در فضای جامعه حاکم بود، خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به آینده کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری، باید ترغیب و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد و رسانه ملی مأموریت دارد تا در این حوزه پیشتاز باشد. موجب خرسندی است که در خانواده سیما افرادی حضور دارند که خود الگوی خانواده نمونه هستند.

وی تصریح کرد: وقتی یک نهاد مسئولیت کار‌های تبلیغ وترویج فرزندآوری را عهده دارمی شود لاجرم شخصیت‌ها و چهره‌هایی که در این مسیر قدم می‌گذارند باید خودشان عامل باشند و رسانه ملی هم که متولی این اندیشه درست است، در درون خانواده خود باید از این اصل تبعیت کند و پیشرو باشد.

معاون سیما تاکید کرد: رسانه ملی مأموریت جدی دارد تا الگوی خانواده اسلامی – ایرانی را معرفی کند؛ بنابراین لازم است نمایش خانواده‌هایی با چهار فرزند و سایر مولفه‌های خانواده مطلوب در برنامه سازی و سریال ها، به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. سریال «دودکش ۲» با رویکرد خانواده محوری و چند فرزندی نمونه موفقی است.

دکترشاه آبادی با تاکید بر اینکه ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری امری ضروری است، گفت: تشویق به فرزندآوری در میان زوج‌ها باید به شکل دقیق مورد توجه قرار گیرد، اما نباید تنها به این امر بسنده کرد. اگر تامل ما در بحث فرزندآوری صرفاً تبلیغ باشد نمی‌توانیم به درستی به ابعاد مختلف این مسئله بپردازیم چرا که اثر تبلیغ محدود است و کارکرد زودگذری دارد.

وی در ادامه درباره فضای حاکم درخصوص فرزندآوری و فرزند بیشتر هم گفت: نمی‌توان مسائل معیشتی که خانواده‌ها را با موانعی روبه رو می‌کند نادیده گرفت، اما تأثیر تبلیغ فرهنگ و سبک زندگی غربی در این باره بیشتر است و متأسفانه سبک زندگی غربی و تجرد به شقوق و اقسام مختلف در برخی از خانواده‌ها سرایت پیدا کرده است.

معاون سیما ادامه داد: برای مقابله با هجوم فرهنگ غرب در این خصوص، رسانه ملی علاوه بر کمیت در زمینه کیفیت هم که ترویج سبک زندگی صحیح است تکلیف جدی دارد و برنامه سازی‌ها باید مبتنی بر اندیشه و اقداماتی باشد که در رفتار مخاطب اثربگذارد.

وی تاکید کرد: تبلیغ گام نخستین است، اما مهم‌تر از آن، تولید برنامه‌هایی است که بتواند در انگیزه مخاطب تاثیر بگذارد و این پرسش را در ذهنش ایجاد کند که کاهش جمعیت چه عواقبی در پی خواهد داشت و به پرسش‌های وی چه از جنبه فردی و چه اجتماعی پاسخ دهد.

معاون سیما تأکید کرد: یکی دیگر از مأموریت‌های رسانه ملی مطالبه گری از دستگاه‌های مسئول در حوزه خانواده و جمعیت است که این مهم نیز به طور جد پیگیری خواهد شد.

دکتر شاه آبادی در پایان از همکاران سیما که برای تحکیم کانون خانواده خود تلاش کرده و این فرهنگ را در رسانه ترویج می‌کنند قدردانی و گفت: ازدواج به هنگام و فرزندآوری و در کنار آن تربیت فرزندان صالح بسیار مهم است و تربیت اسلامی باید در نسل‌های بعدی هم تداوم داشته باشد.

در این مراسم جمعی از همکاران معاونت سیما که دارای چهار فرزند یا بیشتر بودند، تکریم شدند.

شایان گفتن است؛ با توجه به شرایط کرونایی این مراسم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و نیز بدون حضور فرزندان همکاران برگزار شد.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.