سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنج‌های مازندران رسید

با آغاز برداشت برنج در مازندران از امروز می‌توانید برنج تازه شمال را در سبد خرید خود داشته باشید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نخستین خوشه‌های رسیده برنج، امروز در روستای دعوکلا دابودشت آمل برداشت شد تا فصل برداشت این محصول استراتژیک در مازندران پس از گذشت ۳ ماه از زمان کشت به انتهای خود برسد.

شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شلتوک معادل یک میلیون تن برنج سفید از ۲۱۵ هزار هکتر شالیزار‌استان برداشت شود.

او با اشاره به افزایش استقبال شالیکاران از کشت مکانیزه برنج، گفت: کشت مکانیزه برنج تا ۲۰ درصد عملکرد در واحد سطح را افزایش می‌دهد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران افزود:۱۳۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان امسال مکانیزه کشت شد و پیش بینی می‌شود محصول ۹۵ درصد شالیزار‌های استان نیز با ماشین آلات مخصوص برداشت شود.

شهیدی فر با بیان اینکه مشکلی در کمیت و کیفیت برنج مازندران وجود ندارد، گفت: حذف ارز نیمایی برای واردات برنج سبب کوتاه شدن دست دلالان و راحتی خیال شالیکاران شده است.


بیشتر بخوانید 
واردات‌چی‌های برنج لطفا ساکت! / کمبودی در تولید برنج نخواهیم داشت


او به مشکل کم آبی در برخی مناطق مازندران نیز اشاره کرد و گفت: ۵ هزار هکتار شالیزار در شرق استان به کشت کنجد، سویا و پنبه اختصاص یافته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران افزود: اختصاص این شالیزار‌ها به کشت محصولات دیگر تاثیری در میزان تولید برنج استان ندارد و کشت مکانیزه و افزایش کشت ارقام پرمحصول این کسری را جبران می‌کند.

مازندران با ۴۰ درصد سطح زیرکشت و ۴۵ درصد تولید برنج رتبه نخست را در کشور دارد.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.