سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زالی خبر داد؛

تعداد مراجعین کرونا به بیمارستان افزایش پیدا کرده است/افراد زیر سن ۶۸ سال برای تزریق واکسن مراجعه نکنند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: مراجعین بستری بخش‌های ویژه افزایش یافته، ولی مرگ و میر تغییر چندانی نسبت به هفته‌های قبل ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان تهران، اظهار کرد: نسبت به هفته قبل همه شاخص‌ها رو به افزایش است و مراجعه به مراکز درمانی نسبت به مراکز بهداشتی بیشتر شده است و حدود ۱۶ هزار نفر در بیمارستان ها بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: مراجعین بستری بخش‌های ویژه افزایش یافته، ولی مرگ و میر تغییر چندانی نسبت به هفته‌های قبل ندارد. با توجه به گزارش‌های جهانی ویروس دلتا سرایت بیشتری دارد، ولی میزان مرگ و میر آن پایین است که این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه شاهد کمبود تزریق واکسن رمدسیویر شده‌ایم که مصوباتی که در این جلسه صورت گرفت امیدواریم که سازمان‌های بیمه‌ای بدهی‌های خود را به بیمارستان‌ها پرداخت کنند یا این اعتبار از طریق دولت انجام شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: در بحت تامین اعتبار PCR دچار کمبود شده‌ایم و متولی آن وزارت بهداشت بوده که درخواست دادیم، ولی در عمل شاهد کم توجهی هستیم.

زالی ادامه داد: آمار اشتباهی درخصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شهروندان تهرانی منتشر شد که اشتباه است و میزان رعایت مردم استان تهران در خصوص شیوه نامه‌های بهداشتی حدود ۷۰ درصد است.

وی افزود: در شرایطی که رضایتمندی ایجاد شده بود ما را از واکسن محروم کردند و امید داریم که این اتفاق در آینده رخ ندهد و مسئولیت ما سرعت در انجام واکسیناسیون و جلب رضایت مردم است.

وی تصریح کرد: هر چه به گروه سنی زیر ۷۰ سال نزدیک می شود  تعداد افراد و تنوع واکسن بیشتر می‌شود که لازم است در این مورد دقت لازم صورت پذیرد.

زالی گفت: اولویت واکسیناسیون افراد بالای ۶۸ سال است و درخواست می‌کنیم از مردم که افراد پایین‌تر از این سن به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و بر اساس زمانی که داخل پیامک اعلام شده به این مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد باید در کوتاه‌ترین زمان اتفاق بیافتد و متناسب با ظرفیت اعلام شده مراکز تزریق واکسن صورت پذیرد و وزارت بهداشت نیز بر همین اساس نوبت دهی را انجام دهد تا شاهد ازدحام جمعیت نباشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.