سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای استان مرکزی آخر هفته خنک‌تر می‌شود

دو روز پایانی هفته دمای هوای استان مرکزی حدود ۲ درجه کاهش خواهد یافت.

فلاح زاده کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: از نظر دمایی تا روز چهارشنبه دمای هوا نوسان محسوسی نخواهد داشت، اما پس از آن طی دو روز پایانی هفته دمای هوا حدود ۲ درجه کاهش خواهد یافت.

فلاح زاده افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی سه روز آینده به دلیل مهیا بودن شرایط برای خیزش گردوخاک در نواحی بیابانی مرکز کشور و وزش باد‌های شرقی به تناوب وقوع پدیده گردوخاک در استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

هواشناسی کشوری هم اعلام کرد: در هفته جاری در اغلب نقاط کشور جوی پایدار افزایش گرما تا مرحله هشدار در برخی مناطق حاکم است و در جنوب غرب کشور استقرار هوای گرم موجب نزدیک شدن بیشینه دما به حالت هشدار خواهد شد.

بر این اساس در شرق و جنوب شرق کشور و مناطقی از سمنان، قم و استان مرکزی وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک خواهیم داشت و در سواحل خزر و ارتفاعات البرز بارش پراکنده خواهیم داشت، در مناطقی از ایلام، بوشهر و خوزستان وقوع گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان رعد و برق و وزش باد شدید موقت و آسمان پایتخت صاف و همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.