سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه ارقام جدید زودرس پنبه در استان ها/ بیش از ۱۰ گونه پنبه در مزارع کشت شد

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی از کشت بیش از ۱۰ گونه پنبه خارجی و داخلی در مزارع خبر داد و گفت: توسعه ارقام زودرس در استان‌های پنبه خیز با استقبال روبه‌رو شده است.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم هزار جریبی مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ۱۰ رقم پنبه داخلی و خارجی در مزارع کشور کشت می‌شود، گفت:  اخیرا رقم‌های جدید زودرس که توسط مؤسسه تحقیقات پنبه کشور مانند خورشیدی و ساجدی معرفی شده، دوره رشد کوتاهی دارند و در نتیجه با کشت این ارقام، مصرف آب در دوره خشکسالی دو نوبت کمتر می‌شود.

او افزود: ارقام جدید زودرس با استقبال کشاورزان روبه‌رو شده و در استان‌های پنبه خیز کشور در حال توسعه است.

هزار جریبی درباره تأثیر گرما و خشکسالی بر آفات پنبه بیان کرد: بر اثر خشکسالی ممکن است، برخی آفات در مزارع پنبه مشاهده شود و از این رو با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور و دفتر پنبه، شبکه پایش آفات پنبه در حال راه اندازی است.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای مقابله با آثار و خسارات ناشی از خشکسالی از سازمان حفظ نباتات کشور خواسته‌ایم اگر دستورالعمل‌ها باید تغییر کند، هر چه زودتر اعلام کنند تا به استان‌ها ابلاغ شود.

او در پایان تصریح کرد:  طی نامه‌ای از استان‌ها تقاضا کرده‌ایم که جلسات کمیته فنی و تخصصی را با صاحب نظران استانی برگزار کنند و تصمیمات لازم را در رابطه با آفات در شرایط خشکسالی اتخاذ کنند تا آسیب کمتری به مزارع و تولید این محصول وارد شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.