سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۶۰ مزرعه استخراج رمز ارز در استان همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، از کشف ۶۰ مزرعه استخراج رمز ارز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شیرزاد جمشیدی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: با هماهنگی و همکاری بین بخشی و همراهی دستگاه‌های مسئول، ۶۰ مزرعه استخراج رمز ارز غیر مجاز با ۳۹۵ دستگاه ماینر امسال در استان همدان شناسایی و جمع‌آوری شده است و متخلفین نیز تحویل مقام قضایی شده‌اند. کشف ۶۰ مزرعه استخراج رمز ارز در استان همدان

او افزود: در همین ارتباط "طرح ضربتی شناسایی و کشف مزارع استخراج رمز ارز" هفته گذشته با همکاری دادستانی، نیرو‌های انتظامی و امنیتی و شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اجرا شد. جمشیدی اظهار کرد: با اجرای این طرح ۱۹ گزارش در چهار شهرستان استان دریافت شد که سرانجام هشت مزرعه غیرمجاز رمزارز شناسایی و کشف شد. به گفته وی، در مزرعه‌های کشف شده تعداد ۴۰ دستگاه ماینر با توان مصرفی ۶۸ کیلو وات کشف و تحویل مراجع قضایی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه برخورد با تولیدکنندگان غیرمجاز رمز ارز با جدیت در سال جاری دنبال می‌شود، افزود: از ابتدای خرداد، این سومین طرح ضربتی شناسایی و جمع‌آوری مزارع رمزارز است.

جمشیدی بیان کرد: حجم قدرت و مصرفی ۶۰ مزرعه استخراج رمزارز غیر مجاز کشف شده در استان همدان ۸۰۶ کیلووات برق بود که تمامی عوامل این مزارع تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

او با بیان اینکه مصرف برق این تعداد ماینر برابر با ۲ هزار و ۳۲۱ مشترک خوش مصرف است، گفت: با توجه به شرایط فعلی صنعت برق و مصرف بالای این دستگاه‌ها، برخورد با این پدیده می‌تواند سهم به سزایی در تأمین برق پایدار مشترکین خانگی داشته باشد.

رمزارز (یا رمزپول، یا ارز رمزپایه) گونه‌ای پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تأیید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم‌ها رمزگذاری کنترل می‌شود و معمولاً به‌طور نامتمرکز (بدون وابستگی به یک بانک مرکزی) کار می‌کند. برای استخراج رمز ارز، سرور‌های قدرتمند کامپیوتری نیاز است که ایرن سیستم مصرف برق بالایی دارد.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.