سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد مانع بتنی در مسیر دوچرخه میرداماد

به تازگی در مسیر دوچرخه میرداماد بک پایه بتنی قطور نصب شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند سال اخیر حمایت از دوچرخه سواری به عنوان یک مُد حمل و نقلی به شدت مورد توجه قرار گرفت. این توجه هم بیشتر ریشه در رفتارها و تصمیمات شهردار تهران دارد. پیروز حناچی شهردار تهران یک هفته بعد از صدور حکمش، از خانه با دوچرخه به محل کارش رفت و بعد از ظهر هم با دوچرخه از شهرداری به خانه بازگشت.

حناچی، جهت ترویج دوچرخه سواری برای کاهش ترافیک و حفظ سلامت شهروندان، ایجاد مسیر‌های دوچرخه در مناطق مختلف را در دستور کار قرار داد. شهرداری‌های مناطق مختلف تهران هم به هر شیوه‌ای که بود، تلاش کردند تا این مسیر‌ها را فارغ از قابل استفاده بودن و نبودنشان برای شهروندان ایجاد کنند.

این نگاه سبب شد در برخی مناطق با مشکلاتی در مسیر‌های دوچرخه مواجه شویم. از قرار داشتن تیر چراغ برق در وسط مسیر دوچرخه گرفته تا غیر استاندارد بودن آن‌ها و حالا ستونی که قرار است در مسیر دوچرخه قرار گیرد و کارکرد آن هم مشخص نیست.

برای پیگیری موضوع تصویر مسیر دوچرخه را که قرار است ستونی در میان آن قرار گیرد، برای شهرداری منطقه سه ارسال کردیم. با ارسال عکس برای شهرداری منطقه سه، پرسیدیم که عاقبت این مسیر با توجه به اعتباراتی که برای آن هزینه شده چیست؟

شهرداری منطقه سه هم با ارسال عکس زیر اعلام کرد: مسیر دوچرخه قابل استفاده است و هیچ مانعی در آن برای شهروندان وجود ندارد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد فرزادی-
۲۲:۲۰ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
با درود و احترام
درخصوص مطلبی که برای مانع بتنی جهت مسیر دوچرخه میرداماد عنوان کردید، لازم به تذکر هست که لطفا بدون اطلاع دقیق در اذعان عمومی تشویش نیاندازید. اون ستون بتنی که ملاحظه میفرمایید توسط پیمانکار رابط ما بنا نهاده شده و صرفا برای استقرار پایه های پلی هست که بصورت فلزی روی اونها قرار هست بنا نهاده شود. کاربری پل هم صرفا بعنوان مسیر دوچرخه لحاظ شده است. باز اگر سوالی داشتید من درخدمتم. پروژه ساخت پل دوچرخه میرداماد در اختیار ما و عوامل شرکتمان هست.لازم بذکر هست در مسیر فعلی کنار پل میرداماد یک مسیر دوچرخه هوایی قرار هست بسازیم