سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان قزوین

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: سال گذشته، تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی و پرداخت کنندگان حق بیمه در استان ۳ درصد رشد داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمدرضا قاریان پور مدیرکل تامین اجتماعی قزوین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پارسال تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی و پرداخت کنندگان حق بیمه در استان ۳ درصد افزایش داشت، گفت: ۶۴ درصد جمعیت استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۲۵۲ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.

قاریان پور افزود: در حال حاضر ۷۸ هزار و ۴۷۰ نفر بازنشسته در استان قزوین از اداره کل تأمین اجتماعی، مستمری یا حقوق دریافت می‌کنند.

قاریان پور با بیان اینکه اداره کل تأمین اجتماعی استان از ادارات دولتی و بخش خصوصی، هزار میلیارد تومان طلب دارد، تأکید کرد: امسال ۵ هزار و ۶۴۲ نفر از مزایای بیمه بیکاری بهره مند می‌شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همچنین از رشد ۶.۵ درصدی تعداد مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی در قزوین در سال گذشته خبر داد و گفت: نسبت ورودی و خروجی یا پرداخت کنندگان بیمه با دریافت کنندگان مستمری تامین اجتماعی در استان قزوین ۵ به ۳.۲ است.

به گفته قاریان پور، در حال حاضر کارفرمایان و خویش فرمایان شاغل در ۱۸ هزار واحد تولیدی، کارگاهی و صنفی و خدماتی در استان قزوین، حق بیمه ماهیانه پرداخت می‌کنند.

وی افزود: در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان، حقوق تمامی بازنشستگان از امسال ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و مابه التفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارائه ۳۰ خدمت از سوی سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ گفت: با ارائه خدمات تأمین اجتماعی در بستر اینترنت، سالانه مراجعه فیزیکی ۷۰ میلیون نفر به شعبه‌های تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی افزود: در حال حاضر خدمات متنوعی از جمله اعتراض به بدهی و تقسط بدهی حق بیمه کارفرما، درخواست بازنسشتگی و کفالت، اعتراض به سوابق بیمه، در بستر اینترنت و به صورت الکترونیک و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب، به بیمه شدگان ارایه می‌شود.

به گفته قاریان پور، سامانه صوتی ۱۴۲۰ هم به صورت شبانه روزی در خدمت همه افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی درمان تامین اجتماعی، گفت: با انجام این کار ضمن صرفه جویی قابل توجه وقت و کاغذ، برای بیمه شدگان پرونده‌های الکترونیکی پزشکی تشکیل و سوابق درمان و مصرف داروی بیماران نیز ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.