سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشتار روزانه ۱۳۰ تن مرغ در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر روزانه ۱۳۰ تن مرغ کشتار و روانه بازار مصرف در استان اردبیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با بازدید‌های مکرر دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی میزان خرید و ذخیره‌سازی نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها با شفافیت اعلام شده و سعی و تلاشمان بر این است تا به سرعت مرغداری‌ها از این نهاده‌ها که با ارز ترجیحی خریداری شده، استفاده کنند.

او به مشکل حمل نهاده‌های مرغداری‌ها از بنادر به سمت اردبیل اشاره کرد و افزود: امیدواریم با رایزنی که با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام دادیم با همت صاحبان خودرو‌های سنگین حمل نهاده‌ها و بارگیری آن از بنادر به مقصد استان اردبیل در روز‌های آینده انجام شود تا دغدغه‌ای از بابت تأمین نهاده‌های مرغداری‌ها نداشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با ابراز خرسندی از تأمین به موقع نهاده‌ها و همچنین روند قانونی در کشتار و عرضه مرغ به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح بازار و دسترسی راحت مردم به کشتار روزانه مرغ تصریح کرد: برای ماه‌های آینده نیز پیش‌بینی لازم در جهت تولید انجام شده به طوری که سه میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۵۰ روز اخیر انجام شده است.

نیکشاد نیاز بازار را در ماه‌های مرداد و شهریور و تقارن این ایام با ماه محرم یادآور شد و افزود: به اندازه کافی جوجه‌ریزی انجام شده تا کشتار مرغ را در ایام پرمصرف در ماه محرم و صفر شاهد باشیم.

او بیان کرد: در شرایط کنونی روزانه ۱۳۰ تن کشتار مرغ در استان انجام می‌شود که در صورت نیاز بازار این ظرفیت تا ۱۷۰ تن نیز قابل افزایش است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.