سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام ۳ گروه پزشکی به هیرمند

معاون محرومیت زدایی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق گفت: سه گروه پزشکی متخصص در زمینه کرونا، غربالگری و شناسایی بیماری‌های متعدد برای ارائه خدمت از بیمارستان نبی اکرم زاهدان به شهرستان هیرمند اعزام شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علی اکبر جعفری معاون محرومیت زدایی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق گفت: در راستای خدمت رسانی معاونت محرومیت زدایی قرار گاه قدس در سراسر استان سیستان و بلوچستان در دو عرصه محرومیت زدایی و آسیب دیدگان از کرونا تلاش کردیم.

وی افزود: با حضور سردار کرمی و مدیران کل ۶ دستگاه حمایتی دولتی استان در راستای هم افزایی، تصمیم گیری و تصمیم سازی برای برخی از روستا‌هایی که نیازمند به مسائل آبرسانی، مسائل اشتغال، هستند، در منطقه سیستان حضور داشته باشیم.

وی افزود: بعد از تصمیم گیری مدیران ارشد استان در این جلسه بازدید از منطقه هیرمند و زهک انجام شد که در در سراسر استان تعداد سه هزار سبد کالا و بسته معیشتی هر کدام به ارزش بالغ بر ۴۰۰هزار تومان توزیع شد.

معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور ادامه داد: ۱۰۰ تخته پتو، ۱۰۰ عدد روفرشی، ۱۰۰عدد یخچال آکاسیو، ۸۰عدد دستگاه کولر آبی نیز در منطقه سیستان توزیع شد.

این مسئول با اشاره به این که این خدمات در قالب کاروان خدمت بی منت به مردم ارائه شده است، ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که این کار باید تداوم داشته باشد و برای تداوم کار این کاروان را تا چندین مرحله اجرا خواهیم کرد.

جعفری افزود: سه مرحله در دو روستایی که دچار مشکل بی آبی و تنش آب بودن طرح اجرا شده است.

معاون محرومیت زدایی قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه ادامه داد: اعتقاد بسیج و سپاه بر این است که برنامه ریزی جامعی از محرومیت زدایی در روستا‌ها انجام شود، که جلسه هم افزایی در راستای کمک‌های ماندگار مانند آبرسانی، مسکن، اشتغالزایی که لازمه روستا‌ها است در کل منطقه سیستان و استان برنامه ریزی شده است که به مرحله اجرایی برسد توافق نامه‌های امضا خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: نکته قابل اهمیت این است که نه تنها به این دو روستا بلکه همه روستا‌ها سیستان و در بلوچستان مورد حمایت قرار گیرند چراکه روستا‌های استان روستا‌های محرومی هستند و اگر تصمیم قاطعی گرفته می‌شود برای همه استان تصمیم گیری شود.

وی در پایان اظهار داشت: مجموعه محرومیت زدایی بر اساس رسالتی که دارد با همکاری دستگاه‌های حامی و افرادی که خدمت گذار مردم محروم هستند مانند کمیته امداد، بهزیستی، برکت، آستان قدس و ... که نقش‌های حمایتی دارند، برنامه‌های را اجرا می‌کند که خدمات رسانی به صورت هم افزایی و جهت دار به دست مردم برسد.

جعفری تصریح کرد: امیدواریم جلسات هم افزایی تداوم داشته باشد و ما در روز‌های آینده کمک‌های بهتر و شایانتری را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در کنار این جلسات کار دومی نیز انجام شد که در سه روستا در شهرستان هیرمند که محرومیت آن مشخص بود سه گروه پزشکی متخصص در زمینه کرونا، غربالگری و شناسایی بیماری‌های متعدد جهت ارائه خدمت از بیمارستان نبی اکرم به شهرستان هیرمند اعزام شدند که مدت دو هفته در این شهرستان حضور دارند و خدمات پزشکی خود را به مردم ارائه و داروی رایگان نیز توزیع خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.