سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای هزار و ۴۷۰ طرح صنعتی و معدنی در آذربایجان شرقی

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و ۴۷۰ طرح صنعتی و معدنی در استان آذربایجان شرقی در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اصغرپور معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت آذربایجان شرقی  با اعلام اینکه برنامه‌های عملیاتی در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۹۰ درصدی در آذربایجان شرقی با جدیت دنبال می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود با تکمیل این طرح‌ها، زمینه اشتغال ۳۹ هزار نفر در استان فراهم شود.

او خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری این طرح‌ها بیش از ۱۸۸ هزار میلیارد ریال و بیشترین تقاضای مجوز و پروانه در بخش‌های مزیت دار استان به ویژه در ۴ گروه محصولات غذایی و آشامیدنی، محصولات لاستیک و پلاستیک، ساخت ماشین آلات و تجهیزات و همچنین کانی‌های غیرفلزی در بخش صنایع معدنی است.

اصغرپور با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در بخش صنعت و معدن، وجود انرژی‌های ارزان و در دسترس، استفاده از توان منابع انسانی کارآمد و متخصص، تلاش در راستای کاهش تصدی گری دولت و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی را از مهمترین مزیت‌های موجود در استان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در این بخش عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: عوامل بسیاری در شروع فعالیت یک واحد تولیدی دخیل هستند و مسئولین استانی و مجموعه صمت استان در جهت حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران، از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان یک نهاد قانونی در رفع موانع و تداوم تولید و توسعه واحد‌های صنعتی بهره می‌برد.

او  با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت از ایجاد و توسعه طرح‌های صنعتی و معدنی گفت: علاوه بر طرح‌های اجرایی طی پارسال برای رونق تولید در بنگاه‌های کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام، امسال نیز مجموعه وزارت صمت بر اساس اولویت‌های صنعتی استان با برنامه تام از طریق مشارکت دو بانک عامل و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نسبت به تامین مالی اقدام می‌کند و به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش‌های اولویت دار بویژه صنایع معدنی که به عنوان صنایع پیشران استان محسوب می‌شوند به عنوان مشوق تسهیلات کم بهره اعطا می‌کند.

او گفت:سه هزار و ۷۶۶ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر ۲۲۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۱۷ هزار نفر در استان فعالیت دارند.

اصغرپور با بیان اینکه در سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها " سازمان صمت استان براساس برنامه‌های محوری وزارت متبوع در راستای تسهیل و تسریع امورتوسعه واحد‌های تولیدی و صنعتی پیش می‌رود، گفت: استان آذربایجان‌شرقی همواره در حوزه صنعت و معدن بالاخص در سال‌های اخیر در زمینه پروانه‌های بهره برداری و مجوز‌های توسعه‌ای صادره حائز رتبه‌های برتر کشوری بوده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.