سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش گردشگری ده چشمه فارسان برای دوران پسا کرونا آماده می‌شود

۶۸میلیارد ریال تسهیلات برای احداث هتل‌آپارتمان ده‌چشمه فارسان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان گفت: پرداخت ۶۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای احداث هتل‌آپارتمان ده‌چشمه در مجاورت کانون گردشگری پیرغار شهرستان فارسان به تصویب رسید.

او در دیدار از زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری شهرستان فارسان تاکید کرد: برآورد سرمایه‌گذاری اجرای این طرح ۱۲۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ تاکنون ۵۰ میلیارد ریال آن هزینه شده که ۲۵ میلیارد ریال آن آورده سرمایه‌گذار و ۲۵ میلیارد ریال از محل پرداخت تسهیلات بانکی است.

جوادی تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث هتل‌آپارتمان ده‌چشمه تاکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این طرح در زمینی به وسعت یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع با ۲ هزار و ۲۸۵ متر مربع زیربنا در هفت طبقه احداث می‌شود.

مجموعه سنگ‌نوشته‌ها و چشمه پیرغار در روستای ده‌چشمه شهرستان فارسان تنها سند سنگی منحصربه‌فرد مشروطه دوم در ایران است.


بیشتر بخوانید


سنگ‌نوشته‌های مشروطه‌خواهی چهارمحال و بختیاری در روستای ده‌چشمه شهرستان فارسان و در ۴۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان است.

او اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از هتل‌آپارتمان ده‌چشمه، ۲۸ اتاق و ۵۰ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی چهارمحال و بختیاری افزوده می‌شود.

هم‌اینک ۱۴ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، دو مجتمع گردشگری، پنج مهمان‌پذیر، ۹۹ خانه‌مسافر، یک مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی و پنج مجتمع بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.