سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع بیش از ۲۱ هزار تن شکر در خراسان شمالی

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی از ارسال و توزیع بیش از ۲۱ هزار تن شکر تصفیه شده در کارخانه قند شیروان به داخل و خارج استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیدجلال موسوی مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت : ۱۹ هزار تن شکر تصفیه شده در کارخانه قند شیروان به استان‌های گیلان، گلستان، مازندران، البرز، قم، مرکزی، اردبیل، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی ارسال شده و بیش از ۲ هزار تن شکر سفید نیز در داخل استان در بین صنوف وخانوار توزیع شده است.

موسوی  افزود: واردات شکر خام توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در دستور کار است و براین اساس قرارداد تبدیل ۵۵ هزار تن شکر خام به شکر سفید و ذخیره سازی آن با کارخانه قند شیروان منعقد شده است.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن شکر خام به کارخانه قند شیروان وارد شده است و بیش از ۱۳ هزار تن دیگر آن نیز در حال ارسال از بنادر به این کارخانه است و ۱۲ هزار تن دیگر به مرور وارد استان خواهد شد.

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: واردات شکر خام و تبدیل به شکر سفید با هدف تامین مایحتاج کالای استراتژیک شکر در راستای تنظیم بازار کشور انجام می‌شود که سبب ایجاد اشتغال شده است.

سرانه مصرف سالانه شکر در استان خراسان شمالی ۲۷ کیلوگرم به ازای هر نفر است، شکر مصرفی استان حدود ۲۳ هزار تن در سال است.

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این واحد هم اکنون جزو زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا است.

این کارخانه واقع در ۱۰ کیلومتری جاده شیروان - بجنورد، سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می‌کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می‌شود.

انتهای پیام/ ر

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.