سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت:

تجهیزات بیمارستان کُنارک تهیه شده است

نمکی گفت: تجهیز بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی کُنارک در جنوب سیستان و بلوچستان طی ۲ روز آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی کُنارک با بیان اینکه این بیمارستان متعلق به نیروی دریایی جمهوری اسلامی است  گفت: در وزارت بهداشت مکلف به تجهیز بیمارستان‌های دولتی متعلق به وزارت بهداشت هستیم اما به دلیل عام‌المنفعه بودن این مجموعه، یک موافقت‌نامه‌ای را تنظیم کردیم که به محض تحویل، بحث تجهیز آن در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز مشاهده کردیم که کار احداث بیمارستان تقریبا رو به اتمام است و از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خواستیم طی دو روز آینده بخش‌هایی که تکمیل شده را به همکاران ما تحویل دهند چراکه امکانات درمانی آن را در تهران آماده کردیم و به محض اینکه اعلام شود، این تجهیزات را ارسال می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: با هماهنگی‌هایی که انجام شده از ۲ روز دیگر، بخش‌های تکمیل شده، برای تجهیز به همکاران ما تحویل داده خواهد شد. امیدواریم طی ۲ هفته آینده، بخش زیادی از این بیمارستان تجهیز و در مدت‌زمان کوتاهی برای ارائه خدمت به مردم آماده شود.

وی ادامه داد: برای دیدار با همکارانمان در بخش بهداشت و درمان و همه افرادی که در ستاد استانی برای مدیریت کرونا طی یک سال و نیم اخیر زحمت کشیدند به استان سیستان و بلوچستان سفر کردم.

نمکی افزود: بازدید و سرکشی از مجموعه‌های بهداشتی و درمانی و خصوصا بررسی مسائل مربوط به مدیریت کرونا و همچنین افتتاح برخی از پروژه‌های درمانی، ازجمله برنامه‌های ما در سفر به سیستان و بلوچستان است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در این سفر همچنین بحث تامین امکانات و تسریع در روند احداث طرح‌هایی که لازم است، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گفته سیدمحمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن یک‌هزار و ۴۲۴ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۷۰هزار و ۹۰ نفر رسید.

وی اظهارداشت: با فوت ۲۸مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۸۴۸نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه ۷۶۲ بیمار حاد تنفسی و ۴۰۴مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.