سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار یزد:

پس از ثبت جهانی یزد اطلاع رسانی مناسبی درباره اقدامات انجام شده صورت نگرفته است

محمدعلی طالبی گفت: در طول چند سال اخیر اقدامات متعددی در حوزه میراث تاریخی یزد صورت گرفته، اما اطلاع رسانی مناسبی انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد علی طالبی استاندار یزد با اشاره به سالگرد ثبت جهانی شهر یزد این مهم را ادای احترام دنیا به داشته‌های تاریخی این شهر و تلاش و رنج مردمان خوب و با فرهنگ یزد دانست و گفت: خوشبختانه در سالروز ثبت جهانی یزد شاهد پیام‌های خوب فعالین و کنشگران سیاسی به مناسبت این اتفاق فرخنده بودیم و جامعه تحت تاثیر و توجه این رویداد تاریخی قرار گرفت.

او با اشاره به برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر کم کاری و بی توجهی نسبت به انجام اقداماتی در رابطه با ثبت جهانی و بعضی از انتقادات صورت گرفته از عملکردها، اظهارداشت: در طول چند سال اخیر اقدامات متعددی در این رابطه صورت گرفته که حاصل تلاش، همکاری و تعامل همه دستگاه‌های مسئول در حوزه میراث تاریخی است، اما به نظر می‌رسد اطلاع رسانی مناسبی در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این راستا، انجام نشده است.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه ضعف اطلاع رسانی در مورد اتفاقات، رویداد‌ها و عملکرد‌ها در حوزه‌های مختلف جامعه مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این موضوع این است که جامعه تحت یکسری عوامل نظیر کرونا و مشکلات معیشتی قرار گرفته که اجازه‌ی وجود فضای لازم برای اطلاع رسانی در مورد چنین رویداد‌هایی را نمی‌دهد با این حال باید اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته به جامعه عرضه شود.

طالبی تاکید کرد: اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی، شهرداری و سایر دستگاه‌ها در حوزه ثبت جهانی یزد، حتما با محوریت یک دستگاه؛ که می‌تواند استانداری باشد، تدوین شود و در دسترس مردم قرار گیرد.

او یکی از دلایل ثبت جهانی یزد را اقدامات انجام شده برای حفظ بافت تاریخی استان یزد، برخلاف بسیاری از مناطق و شهر‌های دیگر عنوان و تصریح کرد: پس از ثبت جهانی یزد شاهد معطوف شدن توجه عمومی به حفظ میراث تاریخی شهر یزد و همگرایی و تعامل بسیار خوب دستگاه‌های مسئول و همراهی جامعه محلی برای حفظ بافت تاریخی یزد بودیم.

استاندار یزد ادامه داد: به همین منظور همگرایی خوبی در بعضی از دستگاه‌هایی که پیش از این رویداد، توجه کمتری به حوزه میراث تاریخی و فرهنگی داشتند بوجود آمد به عنوان نمونه با ثبت جهانی یزد بعضی از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در قالب کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف دارای مسئولیت‌هایی در حوزه بافت تاریخی شدند و به آن‌ها عمل کردند.

طالبی افرود: در چند سال اخیر پروژه‌های متعدد بهسازی و بازسازی در بافت تاریخی با محوریت اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری انجام شده که واقعا ارزشمند هستند، یک نمونه آن قنات زارچ است که کار بزرگی برای آن انجام شده و همین پروژه می‌تواند گویای توجهی باشد که در چند سال گذشته به بحث حفظ بافت تاریخی شده و کار‌های بزرگی از این قبیل کم نداریم.

استاندار یزد اضافه کرد: متاثر از افتخاری که در سال ۹۶ نصیب یزد شد، اتفاقات بسیار خوبی در استان افتاد و شاهد رشد حضور گردشگران داخلی و خارجی و نیز رشد چند برابری سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان یزد بودیم.

او ورود گردشگران و میهمانان نوروزی را به استان در نوروز ۹۶ کم نظیر دانست و یادآور شد: فراموش نمی‌شود که در نوروز آن سال به دلیل حضور قابل توجه گردشگران در استان یزد، مساجد و حسینیه‌ها را برای اسکان گردشگران و میهمانان به خدمت گرفتیم و اگر کرونا به وجود نیامده بود استان یزد امروز شاهد حضور چندبرابری گردشگران داخلی و خارجی نسبت به آن سال بود.

استاندار یزد ثبت جهانی یزد را موجب افزایش توجه‌ها به این استان دانست و ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری فراتر از حوزه گردشگری شاهد سرمایه گذاری‌های بسیار خوب در استان یزد بودیم و در سایه توجه دنیا به یزد؛ این استان در تعداد طرح‌های سرمایه گذاری خارجی رتبه دوم کشوری و در میزان جذب منابع ارزی برای سرمایه گذاری در استان رتبه پنجم کشوری را کسب کرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
در طول مسولیتتان
چند تا پارکینگ مجهز و بزرگ در یزد ساختید؟
چند تا کوچه در یزد اسفالت کردید؟
چند تا خیابان اسفالت کردید؟
در عوض
عوارض خودرو را 150درصد گران کردید و پولش را ....
چندتا خیابان در طول و عرض مانع گذاری کردید و مردم را گرفتار خود کامگی و خسارتهای زیادی کردید؟