سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم عنوان کرد؛

پیشرفت ۹۳ و ۸۵ درصدی ایستگاه‌های مطهری و کشاورز مترو قم

درویشی گفت:ایستگاه میدان مطهری ۹۳ و ایستگاه میدان کشاورز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند،اگر این مقدمات فراهم نشود، آغاز تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم عملا به ۶ ماه دوم امسال موکول خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،منصور درویشی مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به برنامه زمان بندی فاز نخست خط یک مترو قم عنوان کرد: پیش از این قرار بود تست گرم فاز نخست خط یک تا پایان خرداد ماه امسال آغاز شود، اما تغییرات مدیریتی در رأس پیمانکاری طرح و همچنین ترخیص نشدن برخی تجهیزات از گمرک سبب شد تا این عملیات به تأخیر بیفتد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است آغاز تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم باز هم به تأخیر بیفتد یادآورشد: برنامه ریزی‌ها بر آن است تا این عملیات تا پایان ۶ ماه نخست امسال به انجام برسد که البته این امر مشروط به تکمیل پُست برق و همچنین ترخیص برخی تجهیزات خارجی خریداری شده از گمرک است.

درویشی همچنین درباره پیشرفت فیزیکی دو ایستگاه میدان مطهری و ایستگاه میدان کشاورز یادآور شد: این دو ایستگاه، تنها ایستگاه‌های مسافرگیر فاز نخست خط یک مترو قم خواهند بود که خوشبختانه و در حال حاضر در مراحل پایانی تکمیل آن‌ها قرار داریم، با این توضیح که ایستگاه میدان مطهری ۹۳ و ایستگاه میدان کشاورز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: بنابراین اگر این مقدمات فراهم نشود، آغاز تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم عملا به ۶ ماه دوم امسال موکول خواهد شد.

درویشی در پاسخ به پرسش دیگری درباره پیش بینی زمان بهره برداری از کل خط یک مترو قم اذعان کرد: در حال حاضر و بر اساس شرایط موجود و برخی چالش‌های بر سر راه این پروژه، نمی‌توان به این سوال پاسخ گفت، ضمن آن که برنامه ریزی‌ها برای بهره برداری از فاز بعدی خط یک مترو قم پس از افتتاح فاز نخست انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در عین حال درباره چالش‌های فراروی پروژه قطار شهری قم عنوان کرد: مسائل مربوط به پیمانکاری طرح، مباحث قراردادی و همچنین دشوار بودن خریداری و تأمین تجهیزات ضروری خارجی و عملیات ترخیص آن‌ها از گمرک، بخشی از چالش‌های پیش روی ما در پروژه قطار شهری قم است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مترو ، قطار شهری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۰ تير ۱۴۰۰
چند ساله فقط داریم خبر مترو میخونیم پس چی شد کی سوار میشیم چرا مردم را اذیت میکنید
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۰ تير ۱۴۰۰
چند ساله فقط داریم خبر مترو میخونیم پس چی شد کی سوار میشیم چرا مردم را اذیت میکنید