سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

بی توجهی به عفاف و حجاب ریشه بسیاری از مشکلات جامعه ماست

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی، بی توجهی به عفاف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه کار گروه عفاف و حجاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: وظایف همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب در دو مصوبه ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده است، که باید در چارچوب این وظایف اقدامات موثر انجام شود.

او با تاکید بر برگزاری جلسات منظم این کار گروه افزود: به عنوان یک وظیفه دینی، دغدغه‌های ما بیشتر از وظایف است، اما در انجام این وظایف نه باید به کلی گویی روی بیاوریم و نه فقط رفع تکلیفی کار کنیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: عفاف و حجاب به عنوان موضوع مهمی که در فرهنگ و معارف دینی ما وجود دارد، در جامعه مورد غفلت واقع شده، ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی که به عنوان معلول در جامعه با آن مواجهیم، بنا بر گفته پژوهشگران بی توجهی به عفاف است، عفت در کلام، عفت در پوشش، عفت در رفتار از اهمیت زیادی برخوردار است.

امینی بیان کرد: باید از ظرفیت موسسات فرهنگی و هنری بیشتر استفاده کنیم و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را به این سمت سوق دهیم.

او تصریح کرد: در این جلسه جواد روشندل سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در هفته عفاف و حجاب ارائه کرد.

بنا به گفته جواد روشندل، برگزاری نشست‌های فرهنگی به موضوع عفاف و حجاب با عنوان به رنگ صدف، مسابقه کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه طراحان مد و لباس به صورت مجازی، انجام تبلیغات محیطی، برگزاری دوره آموزشی ویژه کارکنان بخشی از برنامه‌های این اداره کل در هفته عفاف و حجاب است.


انتهای پیام//ف. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.