سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای طرح نذر آب در ۱۵ شهرستان درگیر کم آبی

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: طرح نذر آب در ۱۵ استان از ابتدای مرداد ماه اجرا می شود.

محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره‌ی اقدامات انجام شده در طرح نذر آب گفت: امسال نیز مانند چهار سال گذشته طرح نذر آب در ۴ استان و ۱۵ شهرستان برگزار می‌شود. ما هر سال در تابستان اجرای طرح عملیات نذر آب را در مناطقی که بیشترین تنش آبی دارند شروع می‌کردیم، اما امسال به دلیل درگیری مناطق هدف ما در نذر آب مثل سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان ، خراسان جنوبی و هرمزگان که در وضعیت قرمز هستند، اولویت دیگری را برای کمک با توجه به درگیری کرونا در این مناطق انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: با همکاری ۲۲ خیریه، توزیع و اعزام تعداد زیادی کپسول اکسیژن و بیش از یک میلیون و سیصد هزار ماسک و بیست دستگاه کپسول اکسیژن ساز خانگی و اقلام دیگر بهداشتی و با همکاری داوطلبان خیریه‌ها برای پیشگیری و کمک به قطع زنجیره‌ی کرونا اقدام کردیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بیان کرد: نگاه ما این است که پس از فروکش کردن شیوع کرونا در این مناطق موضوع اجرای عملیات را در ۱۵ شهرستان از مرداد ماه آغاز کنیم که تا نیمه‌ شهریور به پایان برسد. موضوع فعالیت ما در سه محور کلی دسترسی به آب آشامیدنی سالم و مطمئن، مسئله‌ی معیشت در قالب بسته‌های غذایی و سلامت به مفهوم اینکه با کاروان‌های پزشکی و بهداشتی خدمات سلامت را انجام دهیم.

نصیری مهم‌ترین موضوع هر ساله‌ی خدمت رسانی را مسئله آب برشمرد و گفت: امسال چیزی به عنوان توزیع آب معدنی و تانکر آب را نداریم البته نه به این معنا که به صفر برسد، اما اصل موضوع ما طرح‌های پایدار برای خدمت است که در قالب اقداماتی همچون نصب دستگاه تصفیه‌ی آب در مکان‌هایی که آب هست، اما به تصفیه نیازدارد، احداث خطوط انتقال آب، احیای قنات و حفاری بیشتر برای رسیدن به چاه است.

وی افزود: نگاه ما به این مسئله در امسال اقدامات پایدارانه است. حل شدن موضوع دسترسی به آب کاری نیست که طی دو هفته انجام شود و برای حل شدن این مسئله حداقل نیاز به ۳ الی ۴ ماه زمان نیاز داریم. طرح نذر آب با شروع عملیات‌های پایدار سازی  به کمک خیران برای دسترسی به آب اهالی مناطق درگیر خشکسالی اجرا می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.