سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ اثر شاعر و نویسنده مهابادی روانه بازار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: "جام لبالب تهی" و "در روشنای روز" تازه‌ترین آثار شاعر و نویسنده پر کار مهابادی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سیامند جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد اظهار داشت: سلیمان سیدی نویسنده مهابادی از تازه‌ترین اثر خود به نام دفتر شعر "جام لبالب تهی" رونمایی کرد.

او افزود: این اثر که توسط انتشارات نباتی منتشر شده، شامل ۶۴ شعر نو به زبان فارسی در ۱۴۶ صفحه و با تیراژ یک‌هزار جلد است که شاعر با زبانی ساده، روان و صمیمانه به بیان اندیشه های خود پرداخته، به‌طوریکه اندیشه‌های اجتماعی و احساسات فردی محتوای بیشتر اشعار وی را تشکیل می‌دهند.

جوانبخت تصریح کرد: "در روشنای روز" نام اثر دیگر این نویسنده مهابادی است که به تازگی منتشر شده است و نویسنده که با زبانی شیوا نگارش یافته، گاهی جملات و عبارات آن چنان در قالب لطیف و ظریفی بیان می‌شوند که نظم و آهنگ شعر به خود می‌گیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد اضافه کرد: "جهان در آیینه‌ی زمان"، فصل پنجم عشق"، "بانوی سبز خیال"، "از کاراکاس تا مهاباد"، "سال‌ها و سایه‌ها" و "پرواز زیر باران" از دیگر آثار سلیمان سیدی هستند.

سلیمان سیدی متولد سال ۱۳۳۰ در مهاباد دانش آموخته علوم سیاسی از دانشگاه تهران در دهه ۵۰ شمسی دیپلمات ایران در ونزوئلا بوده است. پس از سال‌ها فعالیت در سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت خارجه، زندگی و کار شخصی در آمریکای لاتین را برگزید. او پس از بازگشت به زادگاهش به جمع‌آوری آثار، نوشتن خاطرات و اشعار خود پرداخته است.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.