سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان:

۱۷ هزار میلیارد ریال نقدینگی برای راە آهن همدان - سنندج تامین شد

مرادنیا گفت: تاکنون ۱۷ هزار میلیارد ریال نقدینگی برای اتمام پروژە مهم راە آهن همدان - سنندج تامین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در بازدید از روند احداث راه آهن همدان - سنندج، راه آهن را یکی از پروژه‌های حیاتی و اثرگذار برای توسعه استان دانست و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده توسط مدیران استانی و همکاری و مساعدت‌های بی دریغ ریاست جمهوری، وزارت راە و شهرسازی و سازمان برنامە و بودجە اعتبار مورد نیاز برای اتمام راە آهن همدان به سنندج تامین شده است.

او با بیان اینکه شرکت راه آهن بصورت ویژه ریل مورد نیاز پروژه را تامین و به محل حمل می‌کند، اضافه کرد: هم اکنون حدود ۲ کیلومتر ریل گذاری در روز صورت می‌گیرد و این میزان در روز‌های آینده به سه کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

استاندار کردستان یادآور شد: راه آهن همدان به سنندج تا هفتم مردادماه سال جاری به اتمام می‌رسد و توسط ریاست جمهوری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود راه آهن را جزو زیرساخت‌های توسعه ذکر کرد و گفت: هدف ما تنها رساندن راه آهن به سنندج نیست، بلکه در تلاش هستیم راه آهن را از سنندج به مرز باشماق و اقلیم کردستان عراق برسانیم.

اوافزود: مطالعات راه آهن سنندج به مرز باشماق در دست اقدام است و در صورت اعلام آمادگی اقلیم کردستان عراق به اتفاق وزیر راه و شهرسازی آماده سفر به اقلیم و نهایی کردن پروژه هستیم.

راه آهن همدان-سنندج به طول تقریبی ۱۵۰ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه آهن تهران - همدان - سنندج است که بخش تهران - همدان آن در سال ۱۳۹۶ با حضور رییس جمهوری بهره برداری شد و به زودی سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

مسیر خط ریلی همدان - سنندج با گذر از شهر‌های بهار، لالجین، قروه و دهگلان به ایستگاه راه آهن سنندج منتهی می‌شود.

از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.