سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حیدری عنوان کرد؛

با مدرسه‌سازی می توان فرصت ساختن موفقیت برای دانش آموزان عشایر را فراهم کرد

رئیس آموزش و پرورش عشایری فارس گفت: فرصت سازی برای دانش آموزان عشایری فارس با بیش از ۱۲ هزار دانش آموز، تنها با مدرسه سازی میسر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهنام حیدری رئیس آموزش و پرورش عشایری فارس در آیین افتتاح آموزشگاه خیر ساز عشایری منطقه کهمره سرخی شیراز، گفت: این آموزشگاه دارای سه کلاس درس، دفتر مدیریت، نمازخانه، ازمایشگاه، سرویس‌های بهداشتی و یک باب سرایداری مجهز است.

او ضمن تحسین اقدام ارزشمند خیران مدرسه، گفت: این دبستان عشایری در محل سابق دبستان شجاعت روستای جمالی منطقه کهمره سرخی در زمینی به مساحت یک هزارمترمربع و زمینی با زیربنای بالغ بر ۳۵۰ متر مربع احداث شده است.

حیدری با بیان اینکه اعتبار ساخت این آموزشگاه بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال بوده است گفت: امیدواریم این مدرسه زمینه موفقیت و هدایت و تربیت دانش آموزان خوش آتیه این منطقه را فراهم کند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز در این جلسه گفت: خصلت وفادارای بالاتر از شجاعت وسخاوت است و انسان وفادار به میهن و زادگاه خود هم شجاع و هم با سخاوت است.

سرفراز موصلی گفت: از خصایص خوب خیرین مدرسه ساز علاوه بر وفاداری، هوشمندی و ذکاوتشان است، زیرا آن‌ها خیلی خوب فهمیده و پی برده اند که بهترین مکان برای سرمایه گذاری معنوی منابع مالی خود امر مدرسه سازی است.

موصلی با تقدیر از حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش فارس در امر مدرسه سازی گفت: تمام اتفاقات بزرگ و ساخت فرهنگ و تمدن یک جامعه ازپشت نیمکت‌های مدارس آغاز می‌شود و ما باید نسبت به ساخت و تجهیز مدارس اهتمام ویژه داشته باشیم.

دوره ابتدایی مهمترین دوران تعلیم و تربیت دانش آموزان است

خیر مدرسه ساز اهل کهمره سرخی شیراز گفت: دوره ابتدایی را باید به عنوان مهمترین دوره تعلیم و تربیت بیشتر مورد توجه قرار دهیم و امکانات لازم برای دانش آموزان این دوره خاص را تامین کنیم.

مهندس مسعود کنعاونی ‌وند در آیین افتتاح مدرسه عشایری که خود آن را در روستای جمالی منطقه کهمره سرخی شیراز بنا نهاده و روزی نیز دانش آموز این مدرسه بوده است، گفت: ما باید با الگوگیری از کشور‌های پیشرفته در امر آموزش دوره ابتدایی را مورد توجه و تقویت قرار دهیم.

خیر این آموزشگاه با بیان این جمله از مرحوم محمد بهمن بیگی، مدیرکل فقید تعلیمات عشایر کشور که تمام مشکلات را در لابلای سوادآموزی نهفته دانسته، گفت: با این شعار و جمله برآن شدیم برای توانمند سازی و هدایت درست دانش آموزانمان مدرسه‌ای احداث کنیم.

کنعانی وند گفت: بی شک در نظام آموزشی هرکشوری دوره ابتدایی مهمترین دوره است زیر تحقیقات نشان داده اگر دانش آموزان درمقطع ابتدایی دچار مشکل شدند این مشکل در بقیه مقاطع نیز ادامه دارد.

او گفت: از مسئولان انتظار دارم مدرسه‌ی دبیرستان شبانه روزی در منطقه کهمره برای ادامه تحصیل دانش آموزان احداث شود.

کنعانی وند ضمن اینکه از اولیاء دانش آموزان خواست تا بیشتر در مسائل مدرسه مشارکت و نظارت کنند گفت: روزی از بین همین دانش آموزان خیرینی تربیت خواهند شد که روستا و مناطق خود را آباد خواهند کرد.

گفتنی است این آموزشگاه خیر سازدر زمینی به مساحت یک هزارمترمربع و زیربنای ۳۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال دارای ۳ کلاس، آزمایشگاه، نماز خانه و سرویس بهداشتی و یک باب سرایداری توسط خیر مدرسه ساز مهندس مسعود کنعانی وند که خود روزی دانش آموز این مدرسه بوده به یاد برادرش زنده یاد روح الله کنعانی وند ساخته شده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.