سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد با اختصاص تسهیلات روستایی و عشایری

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ درصد تسهیلات روستایی و عشایری در استان جذب شده که در تقویت زیرساخت ها و افزایش اشتغالزایی موثر بوده است .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد سهم این استان از تسهیلات روستایی و عشایری را  ۳۰۲ میلیارد تومان اعلام کرد که به نحو مقتضی هزینه و جذب شده است.

کلانتری با اشاره به رویکرد دولت طی سال‌های اخیر به ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق مختلف کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان در سال ۹۲ حدود ۱۶.۵ درصد بوده که به ۱۰.۹درصد در پارسال کاهش پیدا کرده است.

او تصریح کرد: با اجرای ۳۳ طرح اشتغالزا در بخش‌ های مختلف استان که با قوت ادامه دارد زمینه اشتغال ۱۲ هزار تن در استان فراهم می‌شود.

کلانتری تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد نخستین استان کشور بود که توانست تخصیص طرح‌ های جهش تولید را بگیرد.

او ابراز داشت: هم اینک در شهر یاسوج به خاطر اختلاف ارتفاع و شرایط توپوگرافی مشکل آب وجود دارد که با احداث سد تنگ سرخ بویراحمد این مشکل رفع خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تامین آب بلند مدت آشامیدنی شهروندان و صنعت شهر یاسوج و روستا‌های اطراف آن از طریق این سد تامین خواهد شد.

کلانتری عنوان کرد: ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار به سد تنگ سرخ بویراحمد اختصاص یافت که این مبلغ به‌ زودی جذب می‌شود.

او ادامه داد:تیرماه جاری  پنج پروژه شامل گام نخست پست بهمئی، خط ۱۳۲ کیلو ولت شاهد- بهمئی، فیبر نوری خط بهمئی- مختار- یاسوج ۴۴، پست موبیل دهدشت و نیروگاه کوچک مقیاس مفنا (گچساران) در استان به بهره‌ برداری رسید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در خصوص ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی ابراز داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور، کل دستگاه‌ های اجرایی استان موظف شده اند ۵۰ درصد مصرف انرژی را کاهش دهند.

کلانتری بیان کرد: از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۵۰۰ روستا در استان از نعمت گاز بهره‌ مند شده اند که این مهم رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به ۳۵ سال گذشته را نشان می‌دهد و این خود موید اقدامات شاخص دولت آن هم در شرایط سخت تحریم بوده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.