سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند کند واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی/ افراد بالای ۶۵ سال همچنان منتظر تزریق واکسن اند

با وجود شروع پیک پنجم کرونا همچنان روند واکسیناسیون در خراسان جنوبی بسیار کند است.

ضیائی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ سال به بالا هنوز تمام نشده است و دلیل کند بودن روند آن ورود محموله‌های جدید واکسن به صورت قطره چکانی به استان است.

او افزود: قرار بود تا این لحظه واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال در استان به پایان برسد و این در حالی است که به دلیل کمبود واکسن هنوز این روند شروع هم نشده است.

ضیائی ادامه داد: واکسیناسیون ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند تا حد زیادی فوتی ها، موارد بستری و علائم شدید بیماری را کاهش دهد که هدف واکسیناسیون همین است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر بیرجند به امکانات پزشکی شهرستان برای کنترل پیک پنجم کرونا اشاره و تصریح کرد:در حال حاضر بیمارستان ولیعصر بیرجند آمادگی این که قسمتی از بخش‌های دیگر بیمارستان را به بیماران کرونایی اختصاص بدهد دارد اما در صورت کمبود امکانات و تخت می‌توانیم از بیمارستان رازی برای پذیرش بیماران کرونایی کمک بگیریم.

او با اشاره به این که در مورد بحث دارو‌های مورد نیاز برای درمان کرونا وضعیت مطلوبی داریم، عنوان کرد: امیدواریم در بحث تأمین برق بیمارستان در شرایط خاموشی‌ها مشکلی ایجاد نشود چون برق موقت برای مدت کوتاهی جوابگوی نیاز بیمارستان است و همچنین در مورد افزایش تعداد کپسول‌های بیمارستان اقدامات خوبی صورت گرفته است تا دچار کمبود نشویم.

ضیائی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر باید همه با رعایت‌ دستورالعمل های بهداشتی به کنترل پیک پنجم کرونا کمک کنیم و برای پیشگیری از پیک‌های بعدی باید اقدامات موثر تری از جمله واکسیناسیون همگانی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.