سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعریف ساعت کاری به جای تعطیلی اصناف

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: با توجه به افزایش بازرسی‌ها در سطح شهر با ایجاد وضعیت قرمز کرونایی و شرایط نامناسب اقتصادی اصناف، بهتر است به جای تعطیلی مشاغل گروه ۲ و ۳ ساعت کاری برای آن‌ها تعریف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: اصناف مشمول تعطیلی‌های اجباری در مشهد علاوه بر تعطیلی‌های سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون نیز به خاطر شیوع کرونا حدود ۵۰ روز تعطیل بودند.

او افزود: واحد‌های صنفی، بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کوچکی هستند که سهم بسیار در اشتغال دارند، به عنوان مثال باغ‌سرا‌ها و تالار‌های پذیرایی و مجتمع‌های تفریحی آبی که بیش از یک سال از تعطیلی آن‌ها می‌گذرد سهم بسیار از اشتغال مشهد را در اختیار دارند که تعطیلی آن‌ها کسادی کسب و کار و بیکاری تعداد بسیاری را به دنبال داشته است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد ادامه داد: از سوی دیگر در زمان شیوع کرونای دلتا که سرعت انتقال آن از سایر انواع ویروس کرونا بیشتر است، باید از هر گونه ازدحام جمعیت جلوگیری شود و واحد‌های صنفی ملزم به تعطیلی برای جلوگیری از ازدحام هستند.

دلداری بیان کرد: بهتر است به جای تعطیل کردن صنوف برای هر صنفی در طول روز ساعت کاری تعریف شده و ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت شوند.

او تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بازرسی از واحد‌های صنفی سطح شهر در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی متوقف نشده است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد تأکید کرد: در این مدت ۲ هزار و ۸۹۰ گشت مشترک بازرسی با سایر دستگاه‌های نظارتی استان در مشهد تشکیل شده که منجر به انجام ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ بازرسی، صدور ۲ هزار و ۴۲۶ اخطار کتبی، تنظیم ۷۷۹ فرم جریمه و پلمب هزار و ۹۵ واحد صنفی شده است.

دلداری اظهار کرد: با قرمز شدن وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و مشاغل گروه‌های ۲ و ۳ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز باید تعطیل باشند.


بیشتر بخوانید


او افزود: گشت‌های بازرسی ویژه کرونا در این شهر از امروز افزایش یافته و ۳۵ گشت مشترک بازرسی در صبح و عصر تشکیل شده است که به واحد‌های متخلف در مرحله نخست اخطار کتبی داده می‌شود، در مرحله دوم جریمه ۳۰۰ هزار تومانی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و در مرحله آخر پلمب می‌شوند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد ادامه داد: واحد‌های صنفی که مجاز به فعالیت هستند نیز در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مشمول جریمه یا پلمب می‌شوند.

 مشهد ۹۶ اتحادیه و بیش از ۱۰۵ هزار واحد صنفی دارد.

 

انتهای پیام//ر.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.