سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقف تسهیلات مسکن روستایی استان همدان دو برابرشد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از افزایش سقف تسهیلات این بخش به یک میلیارد ریال با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد.

حسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به افزایش دو برابری تسهیلات مسکن روستایی بیان کرد: سقف تسهیلات مسکن روستایی که تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال بود با مصوبه هیئت وزیران و ابلاغ بنیاد مسکن کشور، تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به یک میلیارد ریال با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش یافت.

او ادامه داد: این تسهیلات برای ارائه خدمات بهسازی و نوسازی واحد‌های کم دوام و بی دوام و تامین مسکن اقشار واجد شرایط در سطح روستا‌های استان  و با اولویت زوج‌های جوان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده از مجموع ۲۰۰ هزار واحد مسکونی سهم استان همدان دوازده هزار سهمیه مصوب شده است.

ظفری ابراز داشت:تاکنون بیش از ۴ هزار و ۸۰۵ فقره تسهیلات تخصیصی به بانک‌های عامل از جمله بانک کشاورزی، صادرات، تجارت، رفاه و ملت معرفی شده اند که متناسب با این ظرفیت ابلاغ شده تاکنون برای بیش از ۳ هزار و ۹۸۲ متقاضی واجد شرایط پرونده تشکیل و از این میزان  ۶۴۲ پرونده جهت بررسی و عقد قرارداد طی چند روز گذشته به بانک‌ها ارسال شد.

این مسئول اظهار داشت:هم اکنون بیش از هزارو ۱۹۳ پرونده آماده ارسال به بانک‌های شهرستان‌های استان هستند که بلافاصله بعد از ابلاغ برای عقد قرارداد به بانک‌ها آن هم برابر میزان سهمیه تعیین و ابلاغ شده هرشهرستان ارسال خواهدشد.

ظفری با تاکید بر این که ساخت مسکن به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی مردم در سطح استان است و از آنجایی که یکی از شاخص‌های مسکن مناسب، ایمن بودن و استحکام ساختمان‌ها بوده است، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسئولان و مردم، فرهنگ مقاوم سازی و استفاده از تسهیلات در جهت مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی در بین روستاییان رواج پیدا کند.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.