سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا اصناف در دوران شیوع بیماری کرونا حمایت شده اند؟

معاون استاندار فارس درباره حمایت از اصناف در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا درباره حمایت از اصناف در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: دولت در دوران سختی بود، از جمله تحریم ها، بی پولی، جنایات امریکا، مشکلات اعتباری و سایر موارد، اما در همین شرایط سخت، دولت واقعا به اصناف کمک کرد و تسهیلاتی به اصناف آسیب دیده از کرونا داده شد که آمار دقیق کمک‌ها و تسهیلات داده شده به اصناف، جمع بندی شده و در روز‌های آتی اطلاع رسانی می‌شود.

او با اشاره به اینکه دولت علی رغم شرایط سختی که با آن مواجه بوده، در حد وسع و توانش به اصناف کمک کرده است، ادامه داد: اصناف هم مشکلات زیادی دارند و ما هم تلاشمان از ابتدای شیوع کرونا این بوده است که تعادلی را بین اقتصاد، معیشت، امنیت، سلامت و البته با اولویت سلامت مردم که از هر چیزی واجب‌تر است برقرار کنیم.

قاسم پور درخصوص واکسیناسیون اصناف، اضافه کرد: تزریق واکسن، سند ملی واکسیناسیون دارد و اولویت‌ها و گروه‌های هدف مشخص و پیش بینی شده شده اند.

او در ادامه، گفت: از جمله گروه‌های هدف، کادر درمان، اقشار آسیب پذیر، بیماران خاص و افراد مسن هستند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه ۸۰ درصد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا، در مدت شیوع، افراد بالای ۶۰ سال بوده اند، تصریح کرد: اگر همه افراد بالای ۶۰ سال واکسینه شوند در کاهش فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ تاثیرگذار است.

او بیان کرد: در موج پنجم هم علی رغم رشد سریع مبتلایان و بستری، اما تعداد فوتی‌ها افزایش چندانی نداشته است.

قاسم پور درباره برخورد با متخلفانی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: شهروندان باید اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و مراقب سلامتی خود و خانواده و جامعه باشند.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۹ هزار و ۸۰۱ واحد صنفی پلمب شده اند، افزود: این پلمب کردن تبعات و خسارت‌های زیادی دارد و به اصناف آسیب وارد می‌کند و ما خودمان نیز نگران هستیم، اما چون پلمب اصناف به علت نقض شیوه نامه‌های بهداشتی بوده، برای سلامت مردم این کار را انجام داده ایم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا درباره خودرو‌های شخصی متخلف هم اضافه کرد: ۵۲۷ هزار و ۲۲۰ مورد جریمه خودرو‌های شخصی بوده است.

او در این خصوص بیان کرد: ستاد ملی کرونا به دنبال آسیب زدن به مردم نیست، اما مجبوریم بخاطر سلامتی مردم این موارد را انجام دهد.

قاسم پور با بیان اینکه مردم در ۴ موج بیماری کرونا به خوبی همراهی کرده اند، تصریح کرد: انتظار داریم در موج پنجم نیز ما را همراهی و کمک کنند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه داد: اگر چه می‌دانیم مردم در مدت شیوع کرونا خسته شده اند، اما توقع داریم باز هم کمک کنند تا بتوانیم موج پنجم را نیز پشت سر بگذاریم.

او گفت: شهروندان دورهمی‌ها و سفر‌ها را محدود کنند، خرید‌ها ضروری باشد، تجمع در مکان‌های شلوغ حسب کار‌های ضروری باشد چرا که ویروس دلتا کرونا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد و بسیار خطرناک است.

قاسم پور افزود: درخصوص کنترل مبادی ورودی استان فارس و شهرستان ها، کنترل‌های سختگیرانه‌ای انجام و اعمال قانون می‌شود و خودرو‌ها بازگشت داده و جریمه می‌شوند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: با توجه به سرایت پذیری دلتا کرونا، می‌طلبد شهروندان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتی ممکن است ما را مجبور به سختگیری‌های بیشتری کند.

او درخصوص وضعیت استان فارس از لحاظ شیوع کرونا، ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ شهرستان قرمز، ۱۳ شهرستان نارنجی و ۷ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

قاسم پور بیان کرد: آمار مراجعان به مراکز درمانی و بستری‌های ناشی از کرونا رو به افزایش است و درصد مثبت شدن تست‌ها به ۳۶ درصد رسیده و ضریب اشغال تخت‌ها به ۶۰ درصد رسیده است و بیمارستان‌ها در حال تکمیل است و از ظرفیت بیمارستان‌های پشتیبان هم استفاده می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه از لحاظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جزو ۶ استان برتر کشور هستیم، افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سراسر استان فارس در حوزه‌های مختلف از جمله فاصله گذاری و استفاده از ماسک ۷۵ درصد است، اما همچنان باید این اصول بهداشتی بیشتر رعایت و به بالای ۹۰ درصد برسد.

او درباره آزادسازی زندانیان هم گفت: آزادسازی زندانیان با مصوبه ستاد ملی اتفاق می‌افتد که در حال انجام و پیگیری است و اطلاع رسانی می‌شود.
قاسم پور تصریح کرد: ضمانت اجرای اصناف، به علت رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی، ۲ هفته پلمب است و در بخش آموزش دولتی، انفصال از خدمات و موسسات آموزشی بخش خصوصی جریمه نقدی به مبلغ ۲ میلیون تومان است.

او در رابطه با مراسم و تجمع مذهبی، آئینی و ورزشی ابتدا تذکر کتبی و بعد قطع بسته‌های حمایتی است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: تردد‌های شبانه ۲۰۰ هزار تومان، تردد در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و تردد در شهر‌های نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

او با بیان اینکه درخصوص ضمانت اجرای ادارات گفت: اگر ادارات دورکاری و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند به هیات‌های تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

قاسم پور با اشاره به مقاومت فروشگاه‌های بزرگ شیراز برای تعطیل نکردن و رعایت نکردن محدودیت ها، اضافه کرد: اکیپ‌های نظارتی در حال تلاش هستند و در جلساتی با اتاق اصناف فارس خواسته شده همکاری‌های لازم را برای سلامتی شیوه نامه‌های بهداشتی انجام و برای توجیه مردم، فروشگاه‌های بزرگ و مشاغل غیرضروری در رعایت محدودیت‌ها و تعطیلی کنونی اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون استاندار فارس بیان کرد: درخصوص تزریق واکسن کرونا هم در حال تلاش هستیم، اما تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه واکسینه نشده اند نمی‌توان گفت جامعه ایمن است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.