سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقدیر ایکوم ایران از موزه بزرگ خراسان و موزه فردوسی

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در نامه‌ای از موزه بزرگ خراسان و موزه فردوسی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا پهلوان رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در نامه‌ای از موزه بزرگ خراسان و موزه فردوسی تقدیر و قدردانی کرد.

او افزود: مراتب تقدیر و سپاس ایکوم ایران برای تلاش و همیاری ارزنده این موزه‌ها در ارائه خدمات مرتبط با موزه در فضای مجازی و به منظور  تحقق شعار ایکوم در سال ۱۴۰۰ بوده است.

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شرایط و محدودیت‌های قرنطینه، کرونا و همچنین وجود ویروس منحوس کرونا، پیشرفت و تحول چشمگیر تکنولوژی در سال‌های گذشته در زمینه کیفیت نگهداری و ارائه اطلاعات موجب شد تا موسسات و نهاد‌های مختلف فرهنگی بتوانند در این شرایط سخت با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین یادگار‌های ارزشمند و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس نیاکان سرزمین خویش را به فاخرترین صورت ممکن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی معرفی کنند و به این ترتیب چراغ امید را برای آیندگان روشن نگاه دارند.


بیشتر بخوانید


پهلوان بیان کرد: در حال حاضر خراسان رضوی ۹۷ موزه فعال دارد که به دلیل شرایط و محدودیت‌های کرونا بیشتر این موزه‌ها تعطیل و یا به صورت محدود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

موزه بزرگ و منطقه‌ای خراسان با وجود قرار دادشتن در فضای بوستان کوهسنگی مشهد و همچنین موزه فردوسی نیز با وجود قرار داشتن در فضای داخلی باغ آرامگاه فردوسی از دیگر موزه‌های این استان و ایران مجزا نیستند و به منظور حفظ سلامتی علاقه‌مندان بازدید کننده و همچنین جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال حاضر تعطیل هستند.

انتهای پیام//ف. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.