سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۴۷۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۷۵ هزار تن گندم در استان آذربایجان‌شرقی برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رخ افروز  معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در آیین شکرگزاری و جشن برداشت گندم که در روستای قوبوز هشترود برگزار شد گفت:  طبق برنامه ریزی انجام شده ۳۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۷۵ مرکز، خرید تضمینی می‌شود.

او گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری و انبار شده است.

رخ افروز در مورد نحوه پرداخت مبلغ گندم‌های خریداری شده از کشاورزان افزود: مبلغ خرید گندم از کشاورزان ظرف ۱۵ روز به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

 احمدی مدیرجهاد کشاورزی هشترود نیز گفت: کشاورزان شهرستان هشترود در سال زراعی امسال در ۹۲ هزار هکتار از اراضی به صورت دیم و یک هزار و ۳۰۰ هکتار به صورت آبی گندم کشت کرده‌اند.

 احمدی اظهار کرد: امسال با توجه به خشکسالی که بر منطقه حاکم شده پیش بینی می‌شود ۸۵ هزار تن گندم در شهرستان برداشت شود.

او گفت: در طول فصل برداشت هشت هزار کشاورز با حدود ۳۵۰ دستگاه کمباین کار برداشت را انجام خواهند داد و برداشت محصول تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

امینیان فرماندار شهرستان هشترود نیز در این مراسم از کشاورزان خواست با اصلاح الگوی کشت و استفاده از علم نوین کشاورزی و رعایت اصول فنی محصولات با کیفیت تولید کنند.

امینیان ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی در بخش گندم و سیب در این شهرستان با هدف تولید و فرآوری محصولات کشاورزی از واجبات این بخش است.

او  همچنین از کشاورزان خواست تا الگوی مصرف آب را رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.