سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود آمبولانس در هرمزگان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث فوریت‌های پزشکی هرمزگان از کمبود شدید آمبولانس های پیش بیمارستان در استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،حسین قاسمی ،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث فوریت‌های پزشکی هرمزگان با اشاره به کمبود آمبولانس در استان گفت: اکنون بعلت کرونا و فرسایش و از کارافتادگی آمبولانس ها، کمبود شدید آمبولانس‌های پیش بیمارستانی در استان  داریم.

قاسمی افزود: با وجود افزودن۶۰ دستگاه آمبولانس مدل بنز اسپرینتر ۳۱۵ در اردیبهشت ماه 98 به ناوگان امدادی و عملیاتی اورژانس ۱۱۵ استان، بعلت طولانی شدن روند ترخیص، شرایط نامناسب نگهداری و در نتیجه فرسوده شدن آن‌ها در گمرک قبل از ورود به سیستم عملیاتی و از سوی دیگر ناسازگاری آن‌ها با شرایط جوی استان و راه‌های صعب‌العبور برخی از مناطق استان موجب افزایش استهلاک و آسیب‌های شدید به این آمبولانس‌ها شده است.


بیشتر بخوانید؛ 


او افزود: تاکنون ۴ دستگاه از این آمبولانس‌ها تعمیر و به سیستم امداد رسانی وارد شده است، اما همچنان ۲۰ دستگاه نیازمند تعمیر اساسی است که برای این تعمیرات به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون توامان نیاز است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث فوریت‌های پزشکی هرمزگان  گفت: اکنون سه پایگاه جاده‌ای در استان آماده بهره برداری است، ولی متاسفانه بعلت کمبود آمبولانس امکان بهره برداری از آن‌ها وجود ندارد.

قاسمی افزود: برای راه اندازی پایگاه‌های جدید و تامین آمبولانس‌های پشتیبان به منظور ارائه خدمات مطلوب پیش بیمارستانی در مواقع بحران، به دستکم ۳۵ دستگاه آمبولانس مجهز با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

او از خیران حوزه سلامت، سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در استان درخواست کرد برای تامین آمبولانس‌های موردنیاز اورژانس ۱۱۵ استان را یاری کنند.

انتهای خبر / ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.