سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران، چین و روسیه محور‌های اصلی دیدار این هفته بایدن با صدر اعظم آلمان

پنجشنبه این هفته قرار است رییس جمهور آمریکا با آنگلا مرکل دیدار و در زمینه نگرانی‌های واشنگتن در روابط خارجی با صدراعظم آلمان گفتگو کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه هفته جاری در کاخ سفید میزبان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان است. ایران، روسیه و چین از جمله مهم ترین محورهای گفتگوی مرکل و بایدن هستند.

گفته می‌شود بررسی حملات سایبری اخیر به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت در آمریکا و نیز نگرانی‌های کاخ سفید از تداوم حملات سایبری و دست داشتن روسیه در آن از جمله موضوعات دیدار این هفته بایدن با آنگلا مرکل خواهد بود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در این رابطه گفت: مقامات آمریکا و آلمان در دیدار این هفته خود قرار است در مورد گسترش حملات سایبری باج افزار‌ها و نیز گسترش و تقویت همکاری بین آمریکا و آلمان در زمینه‌های بین المللی گفتگو خواهند کرد.

این نخستین سفر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به آمریکا از زمان روی کار آمدن بایدن به عنوان رییس جمهور است.

بایدن پیشتر اعلام کرده بود کاخ سفید خواستار گسترش روابط استراتژیک با آلمان است چرا که این کشور می‌تواند متحد خوبی در زمینه بهبود شرایط اقتصادی و رفع نگرانی‌ها در مورد ایران، چین و روسیه باشد.

به گفته منابع خبری، مقامات ارشد واشنگتن و برلین قرار است همچنین در زمینه کنترل روسیه در زمینه حمله باج افزار‌ها و ارتباط این کشور با چین نیز با یکدیگر رایزنی کنند.

در ماه‌های اخیر و به ویژه پس از روی کار آمدن جو بایدن در کاخ سفید چندین حمله سایبری جداگانه توانسته به ساختار‌های زیربنایی آمریکا در زمینه انرژی، مواد غذایی و نیز اطلاعات امنیت شبکه خسارات زیادی وارد کند.

کاخ سفید در روز‌های گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر مشخص شود روسیه در این حملات سایبری نقش داشته، این کشور باید خود را برای پاسخ بی چون و چرای آمریکا آماده کند.

همچنین توسعه پیشرفت‌های چین در زمینه‌های مختلف از جمله دغدغه‌هایی است که بایدن از نخستین روز‌های حضور خود در کاخ سفید آن را مطرح و مدام تاکید کرده قصد دارد با همکاری دوستان و متحدان واشنگتن مانع پیشرفت‌های بیشتر پکن در جهان شود. برنامه هسته ای ایران و نقش متحدان اروپایی آمریکا در مهار اقدامات منطقه ای تهران از دیگر مسائلی است که رهبران دو کشور درباره آن گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.