سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رابرت مالی: تمام زندانیان آمریکایی در ایران باید آزاد شوند

یک مقام آمریکایی گفت دولت بایدن معامله ناقص برای آزادی زندانیان آمریکایی در ایران را نمی‌پذیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: دولت بایدن نمی‌خواهد معامله زندانیان آمریکایی مانند آنچه در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد تکرار شود؛ همه زندانی‌های آمریکایی در ایران از جمله یک تاجر ایرانی – آمریکایی باید آزاد شوند. ما خواهان یک معامله ناقص با ایران نیستیم.

بر این اساس، رابرت مالی در ادامه خطاب به زندانیان سابق آمریکایی در ایران و خانواده هایشان تصریح کرد: من در دولت اوباما هم در مورد این موضوع کار کرده بودم؛ ولی آن زمان فقط توانستیم بخشی از آن‌ها را آزاد کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌گوییم که همه زندانیان باید آزاد شوند. ما نمی‌خواهیم یک مبادله جزئی انجام دهیم. ما نمی‌خواهیم کسی از شهروندان ما در ایران زندانی بماند. من می‌دانم آخرین باری که بخشی از زندانیان با ایران مبادله شد چقدر دردناک بود؛ ما نمی‌خواهیم این خاطره دوباره تکرار شود.

رابرت مالی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: حتی اگر مذاکرات هسته‌ای با ایران هم به نتیجه نرسد، آمریکا همچنان مسئله آزادی زندانیان خود را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

نماینده آمریکا در امور ایران همچنین مدعی شد: زندانیان آمریکایی که در ایران هستند باید بدون هیچ پیش شرطی آزاد شوند. 

صحبت‌های نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حالی مطرح می‌شود که در سال ۲۰۱۶ همزمان با آزادی ۷ ایرانی از زندان‌های آمریکا، مقامات کشورمان هم ۵ نفر از آمریکایی‌ها را که پیشتر در ایران دستگیر شده و در زندان به سر می‌بردند را  آزاد کردند. آزادی این زندانیان یک سال پس از امضای توافقنامه برجام در سال ۲۰۱۵ صورت پذیرفت.

به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد در خلال مذاکرات برای احیای برجام این بار با مطرح کردن موضوع آزادی تمامی زندانیان آمریکایی در ایران بهانه‌ای جدید برای سنگ اندازی در مسیر این گفتگو‌ها پیدا کند.

گفتنی است آمریکا جاسوسان دستگیر شده خود در ایران را در قالب اسامی همچون گردشگر، روزنامه نگار و یا شهروند عادی معرفی می کند. برای مثال، بوریس جانسون در زمانی که سکاندار وزارت خارجه انگلیس بود در پارلمان این کشور به اقدامات نازنین زاغری، جاسوس دستگیر شده در ایران اذعان کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: زندانی ، آمریکا ، ایران ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۴:۴۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
اول فرمانده جنایتکارناووینسنس راتحمل ایران بدهندتایک آمریکایی جاسوس آزادشود
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
مردک سفیه،اینجا ایرانه،برو این امر ونهی و باید بایدهارو،واسه کشورهای زاقارت ونوکرت انجام بده،اینجا از این حرف مفتها بزنی ازخشتک تنبونت واست پاپیون میدوزن،توپ
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
همه انها را به اشد مجازات برسانید تا این الدنگ بفهمد باید نداریم/.
محمد
۲۳:۱۳ ۱۹ تير ۱۴۰۰
با آمدن دولت انقلابی آمریکا باید گورش را از منطقه گم کند
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۹ تير ۱۴۰۰
همه زندانی با اعدام کردن از بند شیطان بزرگ آزاد می کنید که بالاترین آزادی حتما این کار بکنید بعد خیلی با کلاس جنازه ها را تحویل امریکا بدهید
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۹ تير ۱۴۰۰
شما فقط لطف کنید بگویید: بر اساس کدام مبنای حقوقی می فرایید که تمام زندانیان آمریکایی در ایران باید آزاد شوند، تا ایرانی ها حداقل یک دلیلی بتونند برای این کار تصور کنند!
میلاد
۱۷:۳۳ ۱۹ تير ۱۴۰۰
دیگه چه خبر؟؟؟میخوای چیپس و پفک هم بدم خدمتتون؟
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۹ تير ۱۴۰۰
زندانیان آمریکایی باید مجازات و بعد مبادله شوند بصورت عادلانه ( اگر یک شخص مهم است که آمریکا اینقدر پیگیر است با چند ایرانی مبادله شود ) در ضمن تکلیف احمد متوسلیان و هیئت همراه بهترین موقع است که مشخص شود .
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۹ تير ۱۴۰۰
لغو کلیه تحریمها باید انجام شود چرا آمریکاهمیشه موضع طلبکارانه دارد جاسوس باید به سزای اعمالش برسد
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۹ تير ۱۴۰۰
یه مشت جاسوس رو گرفتیم حالا پررو گری هم می کنید؟؟
پیمان
۰۹:۰۲ ۱۹ تير ۱۴۰۰
اون زمان گذشت که شما برای ما تعیین تکلیف میکردید.باید وجود نداره
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۹ تير ۱۴۰۰
جناب رابرت مالی گوه نخور احمق بیشعور
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۹ تير ۱۴۰۰
بشین بینیم با با ، خواب نما شدی، یا خوب میشی یا سقط میشی می میری
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۹ تير ۱۴۰۰
اوکی
شماره ات همونه؟ زنگ می زنیم
عمار
۰۷:۰۸ ۱۹ تير ۱۴۰۰
تمامی زندانیان ایرانی که در زندانهای آمریکا هم اسیر شده اند باید آزاد شوند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۹ تير ۱۴۰۰
برا آزاد کردن جاسوسان خودشان چندین ایرانی را به بهانه های واهی گرفتن که معاوضه کنند