سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس پارک علم وفناوری سیستان وبلوچستان:

تکمیل زنجیره ارزش‌آفرین برای نوآوری در زاهدان یک ضرورت است

شهیکی گفت: حضور بازیگران زیست بوم و فناوری در نواحی نوآوری برای تکمیل زنجیره ارزش‌آفرینی و حمایت‌ها و مشوق‌های ملی و همچنین توسعه شهر خلاق و هوشمند در زاهدان امری ضروری است.

محمدنبی شهیکی رییس پارک علم وفناوری سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: امروزه بر اهمیت شکل‌گیری فضاهای نوآوری به عنوان مدلی جدید در جغرافیای نوآوری کشورها و فضاهایی که از آن‌ها با عناوینی چون قطب‌ها و ناحیه‌های نوآوری یاد می‌شود تاکید جدی وجود دارد.

وی افزود: نواحی نوآوری عمدتا بر ایجاد ناحیه فیزیکی پویایی که نزدیک هسته آن بوده و خلق دانش را تقویت کند متمرکز است؛ همچنین این نواحی به جای تمرکز بر صنایع گسسته و مجزا، به طور هدفمند و هوشمندانه بر خلق محصولات، فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های نوین بازار از طریق تقارب و هم‌گرایی بخش‌های متفرقه و تخصص‌های مختلف مانند فناوری اطلاعات، علوم زیستی، انرژی و آموزش تأکید دارد.

رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بیان کرد: با گذر زمان و فراگیر شدن موضوع کارآفرینی در دهه‌های اخیر، کسب وکارهای بسیاری در مجاورت دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان شکل گرفته‌ تا جایی که صدها شرکت توسط دانش‌آموختگان جوان، نخبه و با پشتکار این دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پارک علم و فناوری ایجاد شده که نتیجه آن ارزش‌آفرینی و اشتغال‌زایی بسیار زیاد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ناحیه نوآوری زاهدان محلی برای خلق ارزش مشترک توسط فعالان کارآفرینی است که در این زیست‌بوم مجموعه‌ای از بازیگران با همکاری یکدیگر زمینه شکل‌گیری و رشد کسب وکارهای نوآور را فراهم می‌کنند.

شهیکی تصریح کرد: هم‌اینک بازیگران مختلفی مانند دانشگاه سیستان وبلوچستان، دانشگاه آزاد، پارک علم وفناوری، دانشگاه علوم‌پزشکی، دانشکده فنی وحرفه‌ای، دانشگاه هاتف، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی وکاربردی، دانشگاه فرهنگیان، جهاد دانشگاهی، اتاق بازرگانی، کسب وکارهای نوپا، شرکت‌های فناور، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، شتاب دهنده‌ها، فضاهای کار اشتراکی و مراکز نوآوری در این ناحیه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: تردد بیش از ۵۰هزار دانشجو در دانشگاه‌های واقع در کریدور خیابان دانشگاه کلانشهر زاهدان، بسترساز یک تحول در ناحیه نوآوری خواهد بود بنابراین با توجه به وجود ظرفیت‌های بالقوه و زیرساخت‌های مناسب، برنامه‌ریزی و راهبرد شغلی با محوریت مشاغل دانش‌محور در ناحیه نوآوری زاهدان حائز اهمیت است.

رییس پارک علم وفناوری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مهمترین برنامه پارک علم وفناوری استان هویت‌بخشی و توسعه زیست‌بوم شکل گرفته در مجاورت دانشگاه‌ها، تحت عنوان «ناحیه نوآوری زاهدان» قرار داده شد که موجب شتاب‌بخشی به روند شکل‌گیری و رشد کمی و کیفی شرکت‌های نوآور در این ناحیه شده است.

وی افزود: ناحیه نوآوری زاهدان در محدوده خیابان دانشگاه، دانش، معلم و بزرگمهر واقع شده و هم‌اینک بیش از ۱۵۰ شـرکت، چهار شــتاب‌دهنده، یک صندوق پژوهش و فناوری و ۲شرکت سرمایه‌گذاری،۱۰ شرکت کارگزاری ، ۳مرکز نوآوری و چهار مرکز رشد در آن مستقر است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.