سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای طرح  تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران بدون حمایت بیمه ممکن نیست

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری گفت: شورای عالی بیمه بالاخره پذیرفت که اجرایی شدن طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران بدون حمایت بیمه امکان پذیر نیست.

ثقینی، عضو هیئت مدیره و مشاور نظام پرستاری و مسئول کارگروه منویات رهبری نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد خبر تصویب تعرفه خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه، اظهار کرد: طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران از ۱۴ سال پیش وجود داشت، اما اراده‌ای از سوی مسئولان برای عملیاتی کردن این طرح نبود.

او افزود: با پیگیری‌هایی که سازمان نظام پرستاری طی سال‌های اخیر انجام داد، شورای عالی بیمه بالاخره پذیرفت که اجرایی شدن این طرح‌ بدون حمایت بیمه امکان پذیر نیست و باید این طرح را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

ثقینی ادامه داد: مرحله اصلی کار همین موضوع بود که طرح، تحت پوشش بیمه قرار بگیرد، یعنی این اراده در دوستان شورای عالی بیمه به وجود آمد و پذیرفتند که این کار باید انجام شود. در مرحله بعد به دولت و وزارتخانه ارجاع می‌شود که دستور العمل اجرایی شدن این کار را بنویسند و نحوه اجرا را در راس امور قرار دهند.

عضو هیئت مدیره و مشاور نظام پرستاری تصریح کرد: طبق گفته‌های نظام رئیس نظام پرستاری، باید منتظر بود و دید که افراد ذی‌ربط که موظفند دستورالعمل اجرایی را بنویسند و سپس به واحدهای مختلف ارجاع دهند، قانون ارتقا بهره وری موجود را عملیاتی خواهند کرد یا خیر.

ثقینی ادامه داد:  ما به هیچ وجه بیخیال پیگیری‌های خود نمی‌شویم، زیرا این مسئله هم حق مردم ایران و هم حق پرستاران است. این طرح باعث می‌شود که هزینه کمتری از جیب مردم پرداخت شود و برای پرستاران نیز به عنوان یک مطالبه در نظر گرفته شده است.

او افزود: علاوه بر اینکه شکل پرداخت کارانه، شکل قانونمند پیدا می‌کند و از حالت غیر عرفی خارج می‌شود، منجر به تثبیت هویت پرستاری در بحث شناخته شدن در سیستم بهداشت و درمان می شود.

عضو هیئت مدیره و مشاور نظام پرستاری بیان کرد: ما در حال حاضر نمی‌دانیم این تصویب، نهایی شده و تمام شده است  یا ما باید ۱۴ سال دیگر پیگیر این امور باشیم. به هر حال اجرایی شدن این دستورالعمل، به پیگیری‌ها و نظارت مسئولان مربوطه بستگی دارد و اگر دیدیم که اهمیتی داده نشد ما پیگیری‌های خود را رها نخواهیم کرد.

ثقینی گفت:  امیدواریم با نگاه عدالتخواه و عدالت گستری دولت جدید، کار‌ها سریعتر انجام شود و در راستای بهبود منافع مردم و کاهش هزینه هایشان قدم مثبتی برداشته شود. 


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام / 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.