سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلایه های تند نمکی به انتقادها/افشاگری درباره مافیای دارو در کشور/واکسیناسیون کرونا از فردا با قدرت آغاز می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گلایه های تند به انتقادهایی که به عملکرد وزارت بهداشت در زمینه توزیع و تزریق واکسن می شود از مافیای دارو پرده برداشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی پیش از ظهر جمعه در سی و ششمین آئین پویش ره سلامت در ارومیه با بیان اینکه از فردا واکسیناسیون کرونا با قدرت شروع می‌شود، افزود: کجای دنیا وزیر بهداشت اقدام به واردات دارو می‌کند باید واکسن تأمین و تحویل وزارت بهداشت شود اما بنده شخصاً اقدام به واردات واکسن کرده‌ام.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت سال گذشته دنبال واردات واکسن بودند اما دوستان و دشمنان هر دو ما را در این زمینه قال گذاشته‌اند، ادامه داد: ناجوانمردانه است بگوییم وزارت بهداشت در واردات واکسن تعلل کردند، اصلاً قرار نیست بنده واکسن بیاورم متأسفانه این حرف از سوی عده‌ای مطرح می‌شود که می‌دانند اصل ماجرا چه هست اما باز تمام تقصیرها را گردن وزارت بهداشت می اندازنند.

نمکی با اشاره به موفقیت‌های کشور در زمینه تولید واکسن داخلی نیز بیان کرد: بزرگترین موفقیت ما تولید واکسن داخلی است اما برای بنده تن به آتش نمی‌زدم امروز شاهد تولید واکسن داخلی نیز نبودیم، امروز ترکش‌هایی که به سوی بنده روانه می‌شود بخاطر تلاش‌هایم برای تولید واکسن داخلی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ابتدای حضورم در وزارت بهداشت جلوی مافیای بزرگ دارو ایستاده‌ام، اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای دارویی را که ۱۰ الی ۱۵ تولید کننده داخل اقدام به تولید می‌کردند را با ۱۵ برابر قیمت واقعی وارد کشور می‌کردند جلوی این مافیا ایستادم و امروز تولید دارو در کشور ۹۲ درصد افزایش یافته است.

نمکی با اشاره به شناسایی و مهار کانون بیماری ویروس جهش یافته کرونا در برخی استان‌های کشور نیز گفت: در کنار شیوع ویروس کرونا مدتها پیش خبرهایی از ورود ویروس هندی، آفریقای جنوبی و یک مجموعه مهلکی از ویروس هندی و کالیفرنیایی در کشور داشتیم که از دو ماه پیش تمام کانون‌های پرخطر این ویروس‌ها در استان‌های کشور شناسایی و با مدیریت خوب مدافعان عرصه سلامت این کانون‌ها مهار شده‌اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در استان‌های هرمزگان، بوشهر، آذربایجان غربی، یزد شاهد شیوع ویروس‌های جهش یافته و خطرناک هندی، آفریقای جنوبی، هندی – کالیفرنیایی بودیم افزود: با تلاش سربازان عالی رتبه نظام سلامت، استانداران، فرمانداران و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان از دو ماه پیش این کانون‌ها شناسایی و مهار شدند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اهل گله نیستم و ایام باقی مانده سکوت را به برخی گفتمان‌ها ترجیح می‌دهم افزود: امروز مردم خسته و پرمشکل هستند و مدیران ارشد کشور نباید با بیان برخی گفتمان‌ها این داغ‌ها را تازه کنند، باید این ایام سخت ملت را با صبوری سپری کنیم.

نمکی با بیان اینکه یک پاندمی وحشتناک را در اوج تحریم‌های بی سابقه پشت سرگذاشتیم که تمام مناسبات دنیا را تحت تأثیر قرار داد در اوج این گرفتاری با خزانه تهی و بعضاً با نامهربانی‌های خاص مدافعان سلامت توانستند پیک‌های سنگین را پشت سربگذازند، افزود: ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ با عنایت مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار به عرصه سلامت اختصاص یافت اما تاکنون قسمت قابل توجهی از این مبلغ را نتوانسته‌ایم دریافت کنیم.

وزیر بهداشت با بیان ای تکه تا این لحظه به صورت قطره چکانی این پول به سیستم سلامت کشور تزریق شده است، عنوان کرد: روزهای سختی که ماسک و شوینده در کشور نبود اما امروز به صادرکننده این مواد، صادر کننده ونتیلاتور تبدیل شده‌ایم.

وی از نصب ۱۶۰ دستگاه سی تی اسکن، راه اندازی ۴۰۰ آزمایشگاه مولکولی و نصب ۴۹۰ اکسیژن ساز در طول یک سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: زمانی که در بیمارستان توحید سنندج اکسیژن کم بود با تانکر از اصفهان اکسیژن منتقل می‌کردیم شبانه روز شخصاً موضوع را پیگیر بودم اما رسانه‌های هماهنگ با جریانی از درون و بیرون کشور اعلام می‌کردند قوم کرد و بلوچ را در کشور به کشتن داده‌اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ تخت خالی در سیستان و بلوچستان داریم، گفت: امروز میزان بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان یک چهارم پیک بیماران در هرمزگان است اما سیاه نمایی‌های زیادی در خصوص این استان صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۶۰ درصد تخت‌های سیستان و بلوچستان خالی است، ادامه داد: با کمال وقاحت و سیاه نمایی‌های بزرگ اعلام می‌کنند قبرستانهای این استان را پرکرده اند، ما از این تنهایی‌های مدافعان سلامت در کشور گله مند و دردمندیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم منتهای محبت را در حق مدافعان سلامت کردند با وجود کمک‌هایی که باید می‌شد و نشد جوانمردانه مثل دفاع مقدس ایستادگی کرده‌اند، افزود: همکارانم در سیستم سلامت کشور از بنده انتظار دارند به عنوان پرچمدار این عرصه این گلایه‌ها را مطرح کنم.

نمکی خاطرنشان کرد: بنده مسئول ورود بیماران آلوده از آن سوی مرزها به کشور نیستم، مسئول ورود بیماران آلوده‌ای که سرتا سر مرز را طی می‌کنند و وارد کشور می‌شوند مگر تیم وزارت بهداشت چقدر توان دارد ناجوانمردانه نیست سرداران این عرصه را با جو تبلیغاتی مسموم مورد هجمه قرار می‌دهند؟

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۹ تير ۱۴۰۰
نوش جونتون
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۹ تير ۱۴۰۰
من هم دوست دارم در دولت جدید وزیر بمونن واقعا از جان و دل تلاش کردن
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۹ تير ۱۴۰۰
منم سیستانیم اوضاع اینجا میبینم و همه حرفات راجب سیستان دروغه پاشو بیا تا با چشا ببینی
مردم
۲۳:۰۱ ۱۸ تير ۱۴۰۰
شما یجاا نشون بده رانت و مافیا نداشته باشه.رانت و مافیا رسوندین به نونوایی محله.
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۸ تير ۱۴۰۰
وزیر محترم کی را میخواهی بازی بدهید چطوری ۶۰۰ تخت خالی در بلوچستان دارید در حالیکه ارتش ۳ بیمارستان صحرایی در شهر زاهدان ،خاش و زابل افتتاح کرده کی را میخواهید بازی بدهید این زمان قرن بوغ نیست هر چی بگی مردم باور کنند واقعا زحمت میکشید خدا خیرتان بدهد کلیپت را نگاه کردم گفتی در چند روز قبل یه نفر در سیستان و بلوچستان فوت کرده اون هم پیرمرد ۸۷ ساله با این حرفت شبکه استانی ما دروغ میگه امروز ۲۰ نفر فوت کردن دیروز ۳۲ نفر واقعا کی راست میگه این وسط شما یا رسانه اصلا ۱۸۰ درجه حرف شما فرق میکنه با رسانه
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۸ تير ۱۴۰۰
بازیهای یورو با حضور هزاران تماشاگر غالبا بدون ماسک برگزار میشه چرا که درصد بالایی واکسن زدن.خیلی از کشورها بالای پنجاه درصد واکسن زدن(البته غالبا واکسن خریدن و برخی مثل چین و کره و امریکا تولید خودشون رو زدن)
تو ایران که واکسن چندانی وارد نکردیم(خیلی ها دارن میرن ارمنستان میزنن)تولید داخلمون هم که خیلی کند پیش میره(گرچه اینکه جز معدود کشورهای تولید کننده هستیم خودش افتخاره اما از روند کند تولید و هزینه فرصت و جانهایی که داره از دست میره نباید غافل شد)در کل در مقایسه با دنیا برای ما جای انتقاد هست
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۸ تير ۱۴۰۰
باز وعده های سر خرمن شروع شد
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۸ تير ۱۴۰۰
انصافا که همچین وزیری به همچین دولتی میاد اصطلاحا در و تخته جفت شدن
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
♨️وزیر بهداشت امروز در ارومیه ( وضعیت هرمزگان از سیستان و بلوچستان بحرانی تر است )


ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۸ تير ۱۴۰۰
درود بر شما
شاعر نامعلوم
۲۱:۰۱ ۱۸ تير ۱۴۰۰
نمکی جان شما بهتره استفاء بدی چون مشخصه ازاون دسته ادمهای بی حوصله وبی اندیشه هستین فقط میاین دوکلمه اونم به زور میاد حرف میزنین وقتشه امثال شما ها برن وجاتون یه عده جوون عدالت خواه وبا عرضه بگیره.شما قشنگ مشخصه ازاون مدل ادمهایی هستین که صب میرن اداره و ظهربرمی گردن خونشون بدون هیچ تدبیرواندیشه برای این بیماری شما حتا حوصله حرف زدن هم ندارین جلو دوربین انگاربه زور اوردتون جلو دوربین تا دوکلمه حرف بزنی.رهاکنید این صندلی های مدیریت رو وجاتونو بسپارید به ادم های باعرضه وبا اندیشه.کاری ازدستتون برنمیاد غر به اینور اونور میزنین همش من هروقت شمارو می بینم خوابم میگیره!!.من موندم شماها چرا حقوق می گیرین؟؟؟چراااا؟
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۸ تير ۱۴۰۰
یه کم برگرد به حرفها و وعده های دوسه ماه پیش خودت ببین کدوم رو عملی کردی همش تو ارشیو صدا و سیما هست
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۸ تير ۱۴۰۰
اگه مدیریت خوب یعنی جلوی ورود واکسن خارجی رو بگیری و پیک های جدید کرونا گریبانگیر مردم بشه تا یه روزی بلخره واکسن ایرانی به تولید انبوه برسه ... بله ایشون بهترین وزیر این دولت بوده
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
اشتباهی منفی زدم
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ تير ۱۴۰۰
خون تک تک مردم بخاطر سهل انگاری در واردات واکسن گردن این اقاست
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
احسنت بهت
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۸ تير ۱۴۰۰
این همان فردایی نیست که هیچگاه نمی آید....؟
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۸ تير ۱۴۰۰
خسته نشد فقط افشاگری کرد ای کاش یکمم کار میکرد
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
ایشون واقعا زحمت کشیدن به نظرم باید در دولت جدید مجدد وزیر بشن
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
شما ایده هات را بذار برا خودت
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۸ تير ۱۴۰۰
شکسته نفسی میکنه ایشون باید لایق ریاست جمهوری هستن
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
بنظر منم باید وزیر بهداشت بمونن
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۸ تير ۱۴۰۰
اوج مدیریت این اقا ،قسم دادن مردم برای سفر نرفتن بود .خسته نباشی دلاور
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
دیگه توانش در همین حد بود که با قسم حضرت عباس کرونا را کنترل کنه
عباس بوعذار
۱۹:۰۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
تو آمریکا ۳۳۵ میلیون دوز واکسن تزریق کردن، الان هم رفتن سراغ واکسینه کردن حیوانات.
ما هم ۵ تا واکسن تولید کردیم، البته فقط تولید کردیم، دستگاه مستعان رو هم ساختیم.
پیک پشت پیک میاد و میره و ملتی که هر روز تعداد فوتی ها بیشتر و بیشتر میشه.
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۸ تير ۱۴۰۰
تقای نمکی که می گویید ۶۰۰ تخت خالی در سیستان داریم چرا تیم پشتیبانی از فارس بردید چرا به ما دروغ می گویید
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۸ تير ۱۴۰۰
یک ملت از سو مدیریت شما و مدیران شما گلایه دارند و شاکی هستند اونوقت شما ابراز گلایه داری ؟؟؟؟ همیشه بعد از وجود و شیوع پیک ها سر و کله ایشون پیدا میشه و نوش دارو پس از مرگ سهراب و پیشنهاد میده ، از اول سال وعده واکسیناسیون و تا آخر بهار دادند و صد بار آمار و ارقام و عوض کردید ، انصافا خودتون از عملکرد و مدیریت خودتون خسته و شرمنده نیستید ؟؟؟؟ چه قدر مردم بی گناه از ابتدای پاندمی تا به الان از سو مدیریت شما از بین ما رفتند ؟؟؟؟ شما جای گلایه باید فقط سکوت کنی و در یک برنامه تلویزیونی از تک تک این ملت بزرگ عذرخواهی کنی و سپس از اون وزارت خانه تشریف ببری و به کارهای نیمه کاره و وعده ها و قولهای عمل نکردت فکر کنی ، اما متاسفانه چیزی به عنوان شرم برای شما و دوستان شما در مجموعه وزارت بهداشت تعریف نشده ، جهت یاداوری یک نگاه به کلیپ های پخش شده مرتبط با هجوم مردم به مرز ارمنستان برای دریافت واکسن بزنید بلکه بلکه سر سوزنی خجالت بکشی جناب وزیر ، البته بعد از وزارت خانه حتما دبیری انشا رو هم تجربه کنید بی شک موفق خواهید بود جناب دکتر
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۸ تير ۱۴۰۰
مردم عزیز لطفاً انتقاد نکنید.روزی 160 نفر دارند می میرند.مطمئن باشید که جانشان برای مسئولان هیچ اهمیتی ندارد.
پردیس کنگاوری
۱۸:۲۶ ۱۸ تير ۱۴۰۰
داروهای معمولی هم تو بازار تیست
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۸ تير ۱۴۰۰
خدا قوت
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
حقیقت تلخه نمیکی بی نمک؟
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۸ تير ۱۴۰۰
تواین کشور همه عادت کردن بگن دیگران مقصرند
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
اقای نمکی بیچاره دیگه چیکار کنن مرزا رو ک نمیشه ایشون ببندن کوتاهی دیگه از مسوولین
مریم
۱۸:۰۷ ۱۸ تير ۱۴۰۰
اقای نمکی وتمام مدافعان سلامت دست شما درد نکنه اجر شما باخدا شما اجرتون رو از خدا بخواهید به حرف یاوه گویان توجه نکنید
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
اگه وزارت بهداشت وزیر و مسئول نداشت چه بسا وضعیت کرونا تو ایران بهتر از الان بود
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۸ تير ۱۴۰۰
اولا تشکر میکنیم
دوما در کرمان مثل خیلی از شهرهای دیگر کشور مراقبین سلامت را مانند برده داری با همه چیز تهدید میکنند و چون شرکتی هستند تمامی امکانات را بلاجبار باید اجرا کنند وبعد کارانه و امثال پاداشها در شبکه بهداشت به رسمی ها تعلق میگیرد به گونه ای که یک مراقب سلامت شرکتی معادل ۳ تومن دریافتی در مقابل رسمی که ۱۲ الی ۱۳ تومن دریافتی بعد کارها هم بلعکس شرکتی چند برابر رسمی در جایی که رسمی شانه خالی میکند شرکتی بدبخت باید انجام بدهد تا لقمه نان جزیی اش از دست نرود چون مافیای شدید در دانشگاههای علوم پزشکی است
خدایی هم در این نزدیکیا است باشد روزی آقایان بالا نشین بلای جان جامعه پایین نشین را با این دریافتیهای پایین را جبران کند
حسن
۱۸:۲۳ ۱۸ تير ۱۴۰۰
سلام. حق با شما هست.تمام شهرستان ها به همین صورت هست.حتی نیرو با قرارداد یک ماهه برای اینکارا استخدام می کنن و رسمی ها راحت هستن و شانه خالی می کنن. زمانی هم بخوان نیروی پیمانی کنن گوش به فرمان نماینده شهرستان در مجلس هستن. ای کاش به این بی عدالتی رسیدگی شود. همه می دانند ولی کاری نمیکنن.
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۸ تير ۱۴۰۰
ما اقای نمکی و کلا وزارت بهداشت رو قبول داریم.و از مشکلات هم خبر داریم.و میدونیم چه کسایی پشت این ماجران.و البته از مسئولین بیکفایت هم خبر داریم. انشالله زودتر مشکل کرونا حل بشه و بغل اون مشکل خیانت خواسته و ناخواسته
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
چه باهوشی شما خب بگو ما هم باخبر بشیم که دست های پشت پرده چه کسانی هستن!!! پس ایشون چه وزیری هستن که حتی نمیتونن افشاگری کنن
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۸ تير ۱۴۰۰
آخی از انتقادات ناراحت شدی ؟! نیست با عملکرد درخشانت کرونا رو ریشه کن کردی تو ایران واسه همین باید ازت تعریف و تمجید کنیم
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۸ تير ۱۴۰۰
درود بر شرفت اقای نمکی
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۸ تير ۱۴۰۰
آقای نمکی قبل از کرونا وقتی بیمارستان می رفتم مانند یک مجرم بامن برخورد می شد کادر پرستاری وپزشکان بسیار بد برخورد می کردند درزمان کرونا هم مرتب موج ایجاد می شود درحالیکه بسیاری از کشورها قادربه مهارکرونا شده اند اگر اینها مشکل نیست پس چیست
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۸ تير ۱۴۰۰
چه فرداها وچه شنبه هایی که نیامدند
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
باشه
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۸ تير ۱۴۰۰
آقای نمکی ما مردم ایران بخاطر تلاشهای شما از شما تشکر میکنیم
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۸ تير ۱۴۰۰
مشخصا یه نمونه از کارهای مثبت این اقارو نام ببر
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۸ تير ۱۴۰۰
از قول این ملت صحبت نکن که تبعات داره برات
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
از طرف خودت حرف بزن